بهتـر است مـردان را بهتر بشناسید (ویژۀ دختران دمِ بخت)

گزارشگر:دوشنبه 23 حمل 1395 - ۲۲ حمل ۱۳۹۵

بخش دوم و پایانی/

mandegar-3۶. مردان زمانی را برای خود می‌خواهند.
اگرچه مردان سعی می‌کنند در بسیاری از فعالیت‌های خانواده مشارکت کنند، اما همۀ آنها نیاز دارند زمانی مخصوصِ خود داشته باشند؛ زمانی تا تنها در گوشه‌یی بنشینند و تفکر کنند. اگر چه مردان از انجام بازی شطرنج، باغبانی یا رفتن به باشگاه ورزشی لذت می‌برند، اما مثل همه، گاهی دوست دارند کسی در کنارشان نباشد و به تنهایی به کارهای مورد علاقۀشان بپردازند. وقتی هر یک از زوجین، زمان و مکانی را برای تنهایی داشته باشند، بیشتر به هم علاقه‌مند خواهند شد.
۷. مردان مثل پدران‌شان عمل می‌کنند.
اگر می‌خواهید بدانید مردی که قصد دارید با او ازدواج کنید، چه‌گونه مردی است و چه رفتاری دارد، به رفتارهای پدرش نگاه کنید. مردان نقش خود و رابطه با همسرشان را از پدرشان می‌آموزند. اگر می‌خواهید بدانید که چه‌گونه با شما رفتار خواهد کرد، ببینید پدرش چه رفتاری با مادرش دارد.
۸. مردان زبان بدن را نمی‌دانند.
مردان کم‌تر در مورد زبان اشاره و حرکات بدن می‌دانند و تغییر لحنِ صدا و حرکات صورت برای آن‌ها کم‌تر مفهوم دارد. هم‌چنین ممکن است دیرتر ناراحتی زنان را که در چهرۀشان نمایان است یا پیام‌های اشاره‌یی و لحن صدا را تشخیص دهند؛ بنابراین اگر می‌خواهید مطمین شوید پیام را دریافت کرده‌اند، مستقیماً آن را بیان کنید.
۹. واکنش مردان سریع‌تر است.
زنان در واکنش نشان دادن به برخی امور و کارها دیرتر از مردان عمل می‌کنند و مدت طولانی‌تری برای بیان واکنش و تفکر نیاز دارند. حتا ممکن است در مقابل مردان بیشتر احساس اضطراب و استرس داشته باشند؛ اما مردان در مقابل حوادث واکنش سریع‌تری نشان می‌دهند. بنابراین وقتی هنوز می‌خواهید در مورد مباحث شب گذشته صحبت کنید، ممکن است نامزدتان آن را از یاد برده باشد.
۱۰. مردان به قدردانی واکنش نشان می‌دهند.
قدردانی از همسر، می‌تواند تفاوت زیادی در رفتارهای آن‌ها و روابط‌شان ایجاد کند. مطالعه‌ها نشان می‌دهد، وقتی از زحمات مردان قدردانی و به آن‌ها ارزش گذاشته می‌شود، بیشتر سعی می‌کنند در انجام کارهای خانه و مراقبت از کودک، خود را درگیر کنند؛ زیرا خود را تکیه‌گاه خانواده به حساب می‌آورند.
۱۱. مردان، لذت بردن همسرِ خود را دوست دارند.
خوش‌حالی و شادابیِ یک زن برای همسرش بسیار بااهمیت است. یک مرد تا زمانی که همسرش در مورد احساسش صحبت نکند، از آن باخبر نمی‌شود؛ بنابراین بهتر است احساسات و خواسته‌های‌تان را بیان کنید. خواستۀ خود را صریحاً بگویید، زیرا مردان طفره رفتن را دوست ندارند. اگر خواستۀ خود را واضح بیان کنید، نه تنها گوش می‌کنند، بلکه برای خشنود کردنِ شما تلاش خواهند کرد.
۱۲. مردان نیاز دارند دوست داشته شوند.
اگر یک مرد احساس کند از سوی نامزدِ خود مورد بی‌محبتی قرار گرفته، ممکن است به فرد دیگری متمایل شود تا رضایتِ او را جلب کند. برای پرهیز از این مسأله، دختران باید نیازهای عاطفیِ نامزد خود را درک کنند و برای رفع نیازهای وی بکوشند.
منبع: تبیان

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.