حملۀ یک زن انتحاری مربوط به حزب اسلامی جان ۹ پیلوت خارجی و سه غیرنظامی افغان را گرفت

- ۲۸ سنبله ۱۳۹۱

در یک حمله انتحاری بر مینی‌بس حامل خارجی‌ها در کابل دست‌کم ۱۲ تن کشته شدند که از جمله ۹ تن آن‌ها افراد غیرنظامی خارجی هستند. گروه شورشی و تندرو حزب اسلامی حکمتیار مسوولیت این حمله را به عهده گرفته است.
ذبیر صدیقی یک سخنگوی این گروه جنگجو گفته است : “یک زن به نام فاطمه که واسکت انتحاری پوشیده بود خود را به تلافی از نشر ویدیوی اهانت‌آمیز به پیامبر منفجر گردانیده است”.
این حمله سنگین صبح روز سه‌شنبه، نزدیک به میدان هوایی کابل انجام شده است. مقامات پولیس کابل گفته اند، برای نخستین بار است که در کابل یک زن دست به حمله انتحاری می‌زند. پولیس گفته است بیشتر خارجی‌هایی‌که کشته شده‌اند پیلوت‌های روسی و افریقای جنوبی بوده اند که برای یک شرکت بین‌المللی کار می‌کردند.
در همین حال، محمد ایوب سالنگی فرمانده پولیس کابل گفت: “زمانی که کارمندان یک شرکت هوایی خارجی به از میدان هوایی به طرف اقامتگاه خود می‌رفتند، یک موتر نوع کرولا خودش را نزدیک به مینی بس حامل آنها انتحار کرد که در نتیجه همه سرنشینان خارجی به شمول راننده افغانشان کشته شدند، دو نیروی امنیتی افغان زخمی شدند و یک پنچرمین که در نزدیکی محل مشغول کار بود نیز کشته شد.”
آقای سالنگی در مورد این‌که حمله‌کننده زن بود یا مرد چیزی نگفت.
یکی از شاهدان عینی گفت: “من داخل دوکانم بودم که صدای وحشتناکی شنیدم، بیرون شدم و دیدم که نزدیک تانک تیل موترها می‌سوزند. سه تن جنازه را دیدم که تکه تکه شده بودند. ترسیدم و فرار کردم”.
ازماه اپریل سال گذشته بدینسو این بیشترین شمار خارجیانی است که در کابل کشته می‌شوند. درماه اپریل سال گذشته یک پیلوت نیروی هوایی افغانستان هفت آمر پروازهای جنگی امریکایی و یک مشاور ملکی امریکایی را پس ازمشاجره لفظی به ضرب گلوله از پا در آورد.
حزب اسلامی افغانستان یک گروه تندرو پیکارجو می‌باشد که در برخی اهداف ضدخارجی و ضد حکومتی با طالبان هم نظر است.
جناح سیاسی این حزب که توسط گلبدین حکمتیار، جنگسالار و جنگجوی ضد شوروی تاسیس گردیده است، اخیراً در حال شروع مذاکراتی با حکومت حامد کرزی رییس‌جمهور افغانستان در مورد توافقات صلح و پایان جنگ یازده ساله در افغانستان بوده است.
حمله بر این مینی بس حامل پیلوت‌‍‌های خارجی زمانی انجام شد که برای گرفتن تیل نزدیک به میدان هوایی توقف کرده بود.
جنرال محمد داوود امین، معاون فرماندهی پولیس کابل گفته است: “هدف مینی‌بسی بوده است که کارمندان یک شرکت خارجی را که با امریکایی‌ها ارتباط داشته اند، انتقال می‌داد. نه خارجی که کشته شده اند، آن‌ها شهروندان روسی و افریقای جنوبی بوده اند”.

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.