سخنگوی حامد کرزی: کـار اداره‌هـای دولـتی کُنـد شـده اسـت

گزارشگر:11 اسد 1393 - ۱۰ اسد ۱۳۹۳

سخنگوی ریاست‎جمهوری می‎گوید که به‌دلیل تأخیر در پروسۀ انتخابات، کشور در وضعیت خاصی قرار گرفته و اداره‎های دولتی، وظایف و مسوولیت‎های‌‎شان را به درستی انجام نمی‎دهند.
ایمل فیضی در تماسی به روزنامۀ ماندگار گفت که ادامۀ وضعیت کنونی به خیر کشور نیست و باید هر چه سریع‌تر این وضعیت نامطلوب پایان یابد.
پس از کشمکش‌های زیاد و با پا درمیانی وزیر خارجۀ امریکا، پروسۀ تفتیش آرا آغاز شد؛ اما به دلیل اختلاف نظر روی لایحۀ ابطال آرا، این روند به بن بست انجامیده است. mnandegar-3
روز پنجشنبۀ هفتۀ گذشته، کمیسیون انتخابات و دفتر ملل متحد، لایحۀ ابطال آرا را نهایی اعلام کرد و گفت که روز شنبه پروسۀ تفتیش آرا از سر گفته می‎شود. اما ستاد اصلاحات و همگرایی این لایحه را ناقض می‌خواند و می‎گوید که این لایحه نمی‎تواند آرای پاک را از آرای ناپاک جدا سازد.
آن‏‎ها می‏‎گویند تاهنگامی‌که یک لایحۀ جامع و مانع برای ابطال آرای تقلبی و خیالی ترتیب نگردد، وارد پروسۀ تفتیش نخواهند شد.
اما سخنگوی حامد کرزی به روزنامۀ ماندگار گفت که آقای کرزی در دیدارهایی‌که با نماینده‎گان امریکا، سازمان ملل متحد و اتحادیۀ اروپا داشته، تأکید کرده که باید تا پایان ماه جاری، پروسۀ تفتیش به پایان برسد و مراسم تحلیف رییس‎جمهور جدید برگزار شود.
آقای فیضی گفت که نماینده‎گان امریکا، سازمان ملل متحد و اتحادیۀ اروپا وعده سپرده‎اند که پروسۀ تفتیش را با افزایش شمار ناظران بین‎المللی به سرعت آغاز خواهند کرد.
او گفت که آن‎ها به رییس‎جمهور کرزی وعده سپرده‎اند که تا پایان ماه اگست این روند پایان خواهد یافت.
ایمل فیضی می‎‏گوید که ادامۀ وضعیت کنونی قابل قبول نیست و باید هرچه سریع‌تر پروسۀ تفیش آغاز شود و رییس‎جمهور جدید روی کار آید.
سخنگوی حامد کرزی گفت که به دلیل بحران موجود که ناشی از کشمکش‎های انتخاباتی است، کار اداره‎های دولتی کندشده و نهادها مسوولیت‎های‌شان را به درستی انجام نمی‎دهند.

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.