نگرانی از حضور مردان مسلح در ارگو

- ۱۳ اسد ۱۳۹۳

mnandegar-3در ماه‌های اخیر با آن‌که نیروهای امنیتی در بدخشان تلاش‌های خود را برای تامین امنیت این ولایت شدت بخشیده‌اند، اما افزایش حضور شورشیان در بخش‌هایی از این ولایت همچنان نگرانی‌هایی را به دنبال داشته است.
حضور شورشیان تفنگ به دوش در ولسوالی ارگو واقع در چند کیومتری مرکز بدخشان باعث نگرانی مسوولان این شهرستان شده است.
عبدالودود سعیدی ولسوال ارگو می‌گوید، از حضور طالبان مسلح در ارگو مقام‌های محلی بدخشان آگاه اند، اما باز هم این مسأله را با مسوولان ولایت بدخشان در میان گذاشته است و توقع دارد که مساله امنیت ارگو جدی گرفته شود.
او می‌افزاید: «قوای امنیتی به شمول پولیس و امنیت ملی و مردم ما همه شب و روز بیدارند، از پلان‌های دشمن همه خبر هستند و ما مقام ولایت را خبر کردیم و قوای امنیتی همه را آگاه ساخته ایم.»
آقای سعیدی می‌گوید، مخالفان مسلح در این ولسوالی با استفاده از منابع محلی در حال تجهیز نیروهای جنگی خود در پی بدست گرفتن این ولسوالی اند.
او تصریح می‌کند: «وقتی که دشمن را نزدیک قاعده است که تکثر می‌کند و قوی می‌شود، وقتی که دشمن قلع و قم نشد، بالای دشمن عملیات نشد، تقویت می‌شود مثلا گوسفند جمع می‌کند آن را می‌فروشد سلاح ثقیل می‌خرد، راکت می‌خرد و مهمات می‌خرد.»
حضور شورشیان تفنگ به دوش در نزدیکی فیض آباد مرکز بدخشان پیش از این کمیته صلح بدخشان را به عمل واداشت.
اعضای این شورا برای گفتگو با شورشیان به ارگو رفتند و باشندگان محل نیز در نشست با اعضای شورای صلح، خواستار حل این مساله از راه مسالمت آمیز شدند.
حفیظ الرحمن نقی از اعضای کمیته صلح بدخشان می‌گوید: «یک کمیسیونی از بزرگان ولسوالی ارگو داشته باشیم تا زمینه نشست در یک فضای مناسب با مخالفان مسلح برابر شود تا ما مطالبات آن ها را بشنویم و حرف های خود را به آنها بگویم تا این ولسوالی به عنوان یک منطقه امن و منسجم باقی بماند.»
ولسوالی ارگو بیش از ۲۰۰ هزار باشنده دارد و با درایم، خاش، جرم، یفتل پایان و مرکز بدخشان هم مرزی دارد.

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.