چه‌گونه هر روز بهتر از دیروز بـــاشـید؟

گزارشگر:14 اسد 1393 - ۱۳ اسد ۱۳۹۳

بخش نخست

mnandegar-3هر روز ۱۴۴۰ دقیقه است. این یعنی ما در هر روز، ۱۴۴۰ بار فرصت داریم که یک تأثیر مثبت بگذاریم. متأسفانه بسیاری از ما به‌راحتی این فرصت‌ها را از کف می‌دهیم و حتا متوجه از بین رفتن‌شان نمی‌شویم. چرا؟! چون درگیرِ روزمرگی شده‌ایم و این یک‌نواختی باعث می‌شود از کنار هر چیز به‌ساده‌گی بگذریم و پیش از این‌که بفهمیم چه بر سرمان آمده، این دقیقه‌ها شده‌اند روز، و روزها شده‌اند ماه، و ماه‌ها شده‌اند سال‌های سال فرصت‌های از دست رفته. من اسمش را می‌گذارم «نفرین سال‌های دل‌خوشی!» شبیه عنوانِ فلم‌های ترس‌ناک است، اما در واقع همان روزمرگی‌های زنده‌گی واقعی است که انسان‌ها را از رسیدن به کمال دور نگه می‌دارد. خوش‌بختانه راه‌حل‌هایی وجود دارد که هر روزتان را به تازه‌گی، اشتیاق و اراده مزین ‌کند.
چند لحظه زمان بگذارید و به بهترین«اولین روزی» که در زنده‌گی‌تان داشته‌اید، فکر کنید. اولین روزِ یک کار جدید، مکتب جدید، یا … . با کشفِ هر یک از فرصت‌ها و اتفاقات جدید، انگار هجومِ آدرنالین را در بدن احساس می‌کردید و از هر ثانیۀ جادویی‌اش لذت می‌بردید. دوست داشتید بهترین و برجسته‌ترین باشید. تمام تلاش‌تان را کردید که جزء به جزء وقایع را به خاطرتان بسپرید، اما متأسفانه ممکن است با گذشتِ زمان بعضی از آن اشتیاق‌های پیشین را از دست داده باشید و دیگر آن ذوق و تمایلِ روزهای اول را نداشته باشید. به مرور، کسلی جای انرژی را گرفت، درهم‌ریخته‌گی جای ایده‌های نو، و روزمرگی‌های یک‌نواخت جای خلاقیت را. از آن آدمِ زنده‌دل و پُرتحرک تبدیل شدید به آدمِ بی‌حوصله‌یی که حتا حالش را ندارد از رخت‌خواب بیرون بیاید.
پس چه‌طور می‌توانیم آن شور و هیجانِ «روز اول» را دوباره برانگیزیم و تمرکز و اشتیاقِ درونی‌مان را برای سال‌های طولانی حفظ کنیم؟ این راه‌حل‌ها شاید مفید باشند:

فراموش نکنید که هر روز هدیه‌یی تازه است
بهترین هدیه‌ها آن‌هایی هستند که در کنار علاقه و ذوقی که نسبت به آن‌ها داریم، ازشان استفاده نیز بکنیم. هر روز هدیه‌یی است پُر از فرصت‌های نشکفته برای غلبه بر ترس، خودکم‌بینی و میان‌مایه‌گی.
سعی کنید برای هر روزتان هدفِ مشخصی بگذارید و تمام تلاش‌تان را برای برآورده کردنِ انتظارات‌تان بکنید تا یک قدم به موفقیت نزدیک‌تر شوید. از قدرت‌هایی که دارید استفاده کنید: هر کدام از ما با قدرت‌های مشخصی به دنیا آمده‌ایم که فقط خاصِ خودمان است. رمز موفقیت، کشف کردنِ این قدرت‌های ذاتی و به کار گرفتنِ آن‌ها در زنده‌گیِ روزمره است. باید بلد باشیم چه‌طور از قدرت‌های‌مان استفاده کنیم و سختی‌های پیش روی‌مان را به چالش بکشیم.
منتظر نمانید تا دیگران در را برای‌تان باز کنند. مردمی بوده‌اند که در حادترین شرایط توانسته‌اند بهترین مسیر را پیدا کنند و با خلاقیتی که داشته‌اند، درهای جدیدی را به روی آزادی، تحصیلات و موفقیتِ شغلی‌شان باز کرده‌اند. تمام هوش و حواس‌تان را به کار گیرید و آن قدرتِ نهفته را پیدا و از آن برای تشدید و برانگیختنِ اشتیاق‌تان استفاده کنید. بدون شک می‌توانید آن عظمت و کمال را درونِ خودتان پیدا کنید.

 

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.