نیروهای طرفِ قرارداد امریکا عاملان اصلی حیف‌ومیل کمک‌ها در افغانستان هستند

- ۱۸ اسد ۱۳۹۳

وزیر مالیه در واکنش به اتهام حیف و میل کمک‌های دولت امریکا در افغانستان گفت: نیروهای طرف قرارداد امریکا عاملان اصلی حیف و میل کمک‌ها در افغانستان هستند.
عمر زاخیلوال افزود: نیروهای طرف قرارداد امریکا پروژه‌های بازسازی در افغانستان را با هزینه‌های هنگفت و بدون مشورت با دولت این کشور اجرا کرده‌اند.
وی در گفت‌وگو با رادیو آزادی گفت: تنها ۲۰ درصد کمک‌های امریکا در افغانستان هزینه شده است و ۸۰ درصد باقی‌مانده توسط نیروهای طرف قرارداد این کشور به امریکا برگشته است.mnandegar-3
او تصریح کرد: امریکا مبالغ زیادی را بدون مشورت و پاسخگویی به دولت افغانستان در اختیار نیروهای طرف قراردادش گذاشته که بیشتر در بخش‌های غیرضروری هزینه شده است.
از سوی دیگر، تاج محمد اکبر استاد دانشکده اقتصاد دانشگاه کابل ضمن انتقاد از عملکرد دولت افغانستان گفت که ضعف نهادهای حکومتی افغانستان نیز کمک‌های مستقیم و اندک امریکا به دولت را نیز به ایالات متحده برگردانده است.
وزیر مالیه افغانستان در حالی به اظهارات قبلی اداره بازرسی آمریکا برای بازسازی افغانستان (سیگار) واکنش نشان داده که پیش از این سیگار در گزارشی اعلام کرده بود: بخش زیادی از کمک‌های دولت امریکا در بازسازی افغانستان به هدر رفته است.
امریکا از سال ۲۰۰۱ میلادی تا اکنون نزدیک به ۱۰۶ میلیارد دالر را در بخش‌غیرنظامی و حدود ۶۰ میلیارد دالر دیگر را در موارد نظامی در افغانستان هزینه کرده است.

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.