معاون اول داکتر عبدالله: هنوز هم نگران دخالت کرزی در امور انتخابات هستیم

گزارشگر:20 اسد 1393 - ۱۹ اسد ۱۳۹۳

معاون اول داکتر عبدالله گفت: با وجود توافق حاصله میان کاندیداهای ریاست‌جمهوری افغانستان، هنوز هم نگران دخالت حامد کرزی در امور انتخابات هستیم.
انجنیر محمدخان معاون اول عبدالله عبدالله کاندیدای دور دوم انتخابات ریاست‌جمهوری افغانستان در تازه‌ترین اظهارات خود پس از توافق جمعه گذشته مبنی بر تشکیل دولت وحدت ملی گفت: هنوز هم نگران دخالت دولت کرزی در امر انتخابات هستیم.mnandegar-3
معاون اول عبدالله افزود: ما متعهد به عملی شدن توافقنامه و اعلامیه مشترکی که روز جمعه میان رهبران هر دو تیم به امضا رسید، می‌باشیم؛ اما تیم تحول و تداوم به رهبری اشرف‌غنی احمدزی باید تلاش کند تا از دام‌هایی که در ارگ ریاست‌جمهوری ایجاد شده است، خود را نجات دهد و تحت تأثیر سفارشات ارگ قرار نگیرد.
وی ادامه داد: تیم اصلاحات و همگرایی هنوز هم نگران دخالت دولت حاکم در افغانستان به رهبری حامد کرزی در امور انتخابات است.
پیش از این نیز تیم اصلاحات و همگرایی حامد کرزی را به عنوان دیوار ضخیم میان دو نامزد تلقی کرده و بر این باور بود که حامد کرزی نمی‌خواهد توافقی میان عبدالله و احمدزی به وجود آید.
با اینکه تیم انتخاباتی عبدالله کرزی را عامل دخالت و نفاق در روند انتخابات ریاست‌جمهوری افغانستان می‌داند، کرزی و سخنگویانش همواره از بی‌طرفی حکومت در امور انتخابات سخن به میان آورده و اتهامات وارده به ارگ ریاست‌جمهوری افغانستان مبنی بر دست‌اندازی و ایجاد اختلال و اختلاف در روند انتخابات را رد می‌کنند.

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.