اعتـراض‌نامـه تُرک‌تبـاران افغـانستان مقیـم در استانبـول

- ۰۸ میزان ۱۳۹۸

mandegarالسلام علیکم و رحمت الله و برکاته
سلام و تمنیات نیک همه تُرک‌تباران مقیم در ترکیه را بپذیرید. ما در بیرون کشور دست به دعا به شما و به کشور عزیز خود هستیم و آرزو داریم تا یک روز به خیر در صلح و صفا با همه هموطنان خویش در کشور خود زندگی آرام و با آسایش را سپری نمایم.

جلالتمآب رییس صاحب جمهور
اینک ما تُرک‌تباران افغانستان مقیم در استانبول ترکیه بعد از مدت تقریباً یکسال، یکبار دیگر اعتراض‌نامه خود را به شما می‌فرستیم و امیدوار هستیم تا این‌بار جناب شما شکایت ما را جدی گرفته و در رابطه به حل مشکلات مردم خویش اقدامات جدی نمایید.
این‌که یک سال قبل شکایت ما تا کدام حد خدمت شما رسید، چیزی نمی‌دانیم، اما این‌بار اگر جواب اعتراض‌نامۀ ما داده نشود، موی سفیدان ناگزیز به کابل رفته و شکایات خود را مستقیماً به شما خواهیم رساند. ما تُرک‌تباران کشور اولاً خود را افغان خطاب می‌کنیم و بعداً تُرک‌تبار، ما بالای کشور خود افتخار می‌کنیم و دولت خود را در هر زمان از خود دانسته و حامی آن بوده‌ایم. ماه‌ها قبل، از شما عدالت خواستیم، از شما خواستیم تا اوضاع مردم خود در استانبول را بررسی کنید و از حق و حقوق‌شان دفاع کنید، ولی متاسفانه که تا حال هیچ چیزی از شما نشینده‌ایم.
شما از کارکردهای سر قونسل زکریا بارکزی خوب خبر دارید، او یک سال قبل با قوم تُرک‌تبار چه بی‌حرمتی‌هایی که نکرد؛ بزرگان و موسفیدان ما را دزد، قاچاقبر و بیگانه خطاب کرد و تا همین امروز با ما دشمنی و عقده‌گشایی می‌نماید. در هر محفل از ما به نام‌های دزد و قاچاقبر یاد می‌کند! حداقل ما هم افغان هستیم، از همین خاک هستیم، تا حدی که او به دولت ترکیه ما را تروریست و علیه دولت خود معرفی کرده است. اعمال او به سیاست و نظام کشور ما لکۀ ننگین بوده. این‌که در بین مردم افغانستان در اینجا او تعصب و فاشیزم را به اوج‌اش رساند، موضوع بعدی است، اما او کسی است که سیاست کشور ما را در ترکیه به انتها درجۀ ضعیف ساخته و نام شخص شما را بدنام کرده است.
در قونسلگری همه کارمندان خوب و دیپلومات‌های ورزیده وجود دارند، آن‌ها متعهد به منافع کشور می‌باشند، اما به اساس معلومات دقیقی که ما از قونسلگری داریم، نمایندۀ شما زکریا بارکزی و یکی از دیپلوماتان مفسد به نام داکتر عبدالباری ابراهیمی، همه قونسلگری را به تاراج گرفته اند؛ از فسادهای کلان مثل خرید خانه برای قونسلگری افغانستان گرفته تا خرید و فروش پاسپورت و تذکره در قونسلگری در استانبول همین حالا وجود دارد. سرقونسل بارکزی چندین خانه خریداری کرده است. او تاجر است و به تجارت آمده است، نه این‌که خدمت و سیاست. چندین نفر از هموطنان بسیار وزیده و لایق و پاک را به بهانه‌های مختلف از دفتر اخراج کرده است و به جای آن‌ها، اقارب نزدیک به شمول خسربره و داماد خود را مقرر کرده است. این شخص همه مردم را احمق فکر می‌کند و فکر می‌کند مردم از بی‌کفایتی و دزدی‌های سیستماتیک او خبر نیستند. شما خود فکر کنید؛ یک جایداد که ۱۲ میلیون لیره قیمت‌اش است، زکریا بارکزی آن را به ۲۶ میلیون لیره برای دولت غریب افغانستان خریداری کرده است! ما نمی‌دانیم که چرا هر کس بالای این ملت مظلوم ظلم روا دارد. این شخص هم پوهنتون خوانده، هم خارج سفر کرده و نیز نیکتایی‌پوش است، اما متاسفانه با این کارهایش در حق مردم مظلوم کشور جفا کرده است.
ابراهیمی نیز یک دیپلومات عادی و غریب بود، اما امروز ۶ باب خانه تنها در استانبول دارد! چرا؟ از کجا کرد؟ باید پرسیده شود. بالاخره همین عملکرد غیرعادلانه و حق‌خوری‌ها تا چه زمانی در دولت‌مردان ادامه خواهد داشت؟ به جز از چند نفر اشخاص غیرقانونی و چند تن دیگر از تاجران که در دور سر قونسل شما جمع شده اند، هیچ کسی از مردم با او نیستد، تُرک‌تباران هیچ نیست، بلکه هموطنان پشتون و تاجک ما به نام با او شناخت ندارند. چند نفر اشخاص قاچاق‌آمدگی را به پول خریداری و در فیسبوک بالای‌شان به قیمت پول کمپاین می‌کند. این گفته‌های ما تهمت نیست، ما علیه کسی تهمت نمی‌بندیم، اگر شما تحقیق کنید و از حال این‌جا جویا شوید، مطمیناً به این گفته‌های ما پی خواهید برد.

جلالتمآب رییس صاحب جمهور
ما صدها هزار نفر تُرک‌تبار از مردم خودت هستیم و در ترکیه زندگی می‌کنیم. همه تابع امر و هدایت شما هستیم، اما شما که این چنین اشخاص را معرفی می‌کنید، لطفاً به حال مردم خود فکر کنید، یک کمی در بارۀ سیاست کشور خود در یک کشور دیگر فکر کنید، این چنین شخص از شما نمایندگی کرده نمی‌تواند. توقع و خواهش جدی ما از شما و وزیر صاحب امور خارجۀ خود این است تا در قسمت تعیین چنین اشخاص لطفاً دقت لازم نمایید، چون از یک طرف سبب بدبختی و فروپاشی مردم می‌شود و از طرف هم، باعث بدنامی سیاست خارجی و به صورت کُل، باعث بدنامی افغانستان می‌شود. در همین حال تقاضای ملت شما در استانبول این است تا یک انسان شریف، پاک متعهد به وطن و حداقل یک دیپلومات را برای ما بفرستید. این شخص صرفاً یک تاجر خوب است، از دیپلوماسی و مدیریت خوب خبری ندارد. حداقل یک انسان خوب و راستکار نیست، امیدوار هستیم تا این‌بار برای اصلاح این معضله، هدایت لازم خود را عنایت فرموده ممنون سازید. سپاسگزاریم.
با احترم
موی سفیدان قوم تُرک‌تباران افغانستان مقیم در استانبول ترکیه

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.