هشدار فعالان مدنی هرات از تغییر و تبدیلی‎های اخیر مسوولان امنیتی این ولایت: امنیت هرات را برهم می‎زنید!

گزارشگر:26 اسد 1393 - ۲۵ اسد ۱۳۹۳

mnandegar-3شماری از فعالان مدنی ولایت هرات به تغییر و تبدیلی‌های اخیر در این ولایت که در بخش مقامات امنیتی صورت گرفته، واکنش نشان داده و این اقدامات را «سمی» در جامعه عنوان کردند.
بنابر گفته‌های آنان، تغییرات ناگهانی در پست‌های ارشد امنیتی هرات کاری عجولانه است که می‌تواند وضعیت امنیتی را از آنچه که هست، بدتر بسازد.
اعضای شبکۀ نهادهای مدنی ولایت هرات ظهر روز گذشته در یک کنفرانس خبری گفتند: تصمیمات اخیر مقامات مرکزی مبنی بر ایجاد تغییر در پست‌های امنیتی به خصوص پولیس و امنیت ملی، می‌تواند زمینۀ از هم گسستگی هرچه بیشتر امنیت ولایت هرات را به همراه داشته باشد.
به گفتۀ خلیل پارسا مسوول هماهنگی نهادهای مدنی هرات، عملکردهای ناگهانی مسوولان مرکز کشور به عنوان تلاش برای بهبود امنیت هرات، بیانگر سوءمدیریت دولت است که نتوانسته به درستی رضایت مردم را پدید آورد.
او باور دارد که دولت مرکزی میبایستی با مطالعۀ بیشتری در فضای اجتماعی سیاسی ولایت هرات عمل کرده و سپس دست به تدابیر برای تامین امنیت بزند.
این گفته‌ها در حالی است که برخی از خبرها مبنی بر برکناری سیدامیرشاه سادات، رییس امنیت ملی هرات از سمتش به گوش می‌رسد.
محی الدین نوری، یکی از اعضای جامعه ی مدنی هرات تاکید دارد که کنار زدن سران امنیتی، به خصوص مسوولان دستگاه استخباراتی ولایت هرات می‌تواند فرصت‌های زیادی را به تروریستان و مخالفان دولت برای دست یابی به خواسته هایشان بدهد.
این فعال مدنی می‌افزاید که تغییرات در ارگانهای استخباراتی هرات، شورای نظامی این ولایت را با نبود اطلاعات دقیق مواجه می‌سازد که این در کوتاه و دراز مدت، آسیب زیادی را بر این منطقه از کشور وارد می کند.
این گفته‌ها در حالی است که مقامات محلی هرات، تغییر و تبدیلات در شغل‌های حکومتی را امری عادی عنوان می‌کنند.
اصیل الدین جامی، معاون والی هرات بیان می‌کند که تغییرات اخیر ولایت هرات، از جانب مرکز کشور صورت گرفته و اتخاذ آن پس از برنامه ریزی و سنجشهای فراوان انجام شده است.
گفتنی است که در این اواخر، حداقل ۳ مقام ارشد پولیس هرات از جمله جنرال سمیع الله قطره فرمانده پولیس این ولایت از سمت‌شان برکنار شده و افراد جدیدی آغاز به کار کرده اند.

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.