۵۵۰طالب و ۱۱۲ غیرنظامی در یک ماه گذشته کـشته شـده انـد

گزارشگر:دو شنبه 6 دلو 1393 - ۰۵ دلو ۱۳۹۳

امنیت در سراسر کشور بهتر شده و مخالفان مسلح، تلفات سنگینی را از سوی نیروهای امنیتی افغانستان، متقبل شده اند.
از یک ماه بدین سو، مردم افغانستان در آرامش نسبتی به سر برده و سر و صداها از وقوع انفجار و انتحار به گوش نمی‌رسد؛ این یک نوید خوب است و شهروندان ابراز خوشحالی می کنند.mnandegar-3
از همین‌رو، ظاهرا به نظر می‌رسد که نیروهای امنیتی کشور توانایی تأمین را دارند و مخالفان نیز از سوی این نیروها سرکوب شده‌اند.
صدیق صدیقی سخنگوی وزارت امور داخله به خبرگزاری جمهور می‌گوید که تلفات مخالفان مسلح از سوی نیروهای امنیتی افغانستان در یک ماه گذشته، سه برابر افزایش یافته است.
سخنگوی وزارت امور داخله آمار داد که ۵۵۰ مخالف مسلح کشته، ۲۶۰ تن زخمی و ۱۱۲ تن افراد غیرنظامی در جریان نبرد بین مخالفان مسلح و نیروهای امنیتی افغانستان، کشته شده اند.
آقای صدیقی تاکید می کند که اکنون نیروهای امنیتی افغانستانی با کدام مشکلی مواجه نیستند و این نیروها مستقلانه در برابر دشمنان مردم افغانستان می رزمند؛ در صورتی که به نیروهای ناتو نیاز شود، کمک خواسته خواهد شد.
وی می افزاید که سکتورهای امنیتی، طرح های امنیتی را در جریان فصل زمستان روی دست می گیرند تا امنیت بهتر تامین شده و نیز آماده گی های لازم را برای تامین امنیت در فصل تابستان روی دست گرفته می شود.
سکتورهای امنیتی برای تامین امنیت هرچه بیشتر، طرح ملی امنیتی را روی دست گرفته اند.
این طرح نهایی شده و اکنون در شورای امنیت ملی فرستاده شده است.
وزارت امور داخله تاکید می کند که طرح ملی امنیتی اکنون زیر بحث و بررسی شورای امنیت ملی قرار دارد که این طرح با متخصصین نظامی روی دست گرفته شده است.

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.