سه پولیس محلی در حملۀ هواپیماهای امریکا کشته شدند

گزارشگر:26 اسد 1393 - ۲۵ اسد ۱۳۹۳

mnandegar-3مقام‌های محلی در ولایت پروان از کشته شدن سه سرباز پولیس در شلیک هواپیماهای ناتو خبر داده‌اند
یک مقام محلی در ولایت پروان در شمال کابل می‌گوید که سه سرباز پولیس افغان در بمباران نیروهای آمریکایی به رهبری ناتو در افغانستان کشته و یک سرباز دیگر زخمی شده است.
وحید صدیقی سخنگوی والی پروان گفت که روز جمعه، ۲۴ اسد نیروهای امریکایی برای کمک رسانی بهداشتی به ولسوالی‌های سیاه‌گرد و غوربند ولایت پروان رفته بودند.
او افزود که هواپیماهای امریکایی نیز این نیروها را پوشش هوایی می‌دادند، وقتی که هواپیماها متوجه یک پاسگاه نظامی بر فزار یک کوه شدند بدون تحقیق اقدام به شلیک کردند.
آقای صدیقی گفت که این پاسگاه متعلق به نیروهای پولیس محلی افغان بود، نه نیروهای مخالف دولت افغانستان؛ ولی نیروهای ناتو بدون تحقیق در این‌باره به پاسگاه شلیک کردند که این حادثه رخ داد.
مقام‌های افغان همواره از کشته شدن غیرنظامیان این کشور در بمباران نیروهای هوایی ناتو انتقاد کرده‌اند و چندی قبل این روند باعث خشم حامد کرزی، رئیس جمهور این کشور شد.
او قبلا اعلام کرده بود که نیروهای نظامی افغان حق ندارند پس از این در عملیات نظامی از نیروهای بین‌المللی مستقر در این کشور درخواست کمک هوایی کنند.
آقای کرزی ۲۸ دلو سال ۱۳۹۱ دستور داد «هیچ قوت نظامی و امنیتی افغانستان در هیچ‌گونه شرایطی طیاره‌های خارجی را در قریه‌ها و دهات افغانستان، خواسته نمی‌تواند.»
همچنین یکی از شرایط حامد کرزی برای امضای موافقتنامه امنیتی با آمریکا، قطع عملیات‌ هوایی علیه خانه‌های مردم افغانستان و بازرسی خانه‌های آنان توسط نیروهای آمریکایی بوده است.

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.