وزارت دفاع امریکا: می‌خواهیم مشارکت خود را با افغانستان حفظ کنیم

- ۱۷ ثور ۱۳۹۶

تریزا ویلن، معاون وزارت دفاع امریکا گفته است که راه‌برد تازۀ امریکا برضد گروه طالبان تا آمدن صلح و ثبات در افغانستان استوار می‌ماند.
رسانه‌های امریکا به نقل از ویلن نوشته اند که افغانستان یک شریک خیلی مهم برای امریکا است. ما می‌خواهیم که اطمینان یابیم افغانستان نیرومند شده است. همین هدف نهایی راه‌برد تازه امریکا است.
MANDEGARبه تازه‌گی دونالد ترامپ، رییس‌جمهور امریکا در پیش‌نویس راه‌برد جدید ضد هراس‌افگنی از متحدان این کشور خواسته است که مسوولیت بیشتری در مبارزه با هراس‌افگنان به دوش بگیرد.
در این پیش‌نویس که خبرگزاری رویترز به آن دست یافته، آمده است که امریکا نیازدارد که مبارزه‌اش را برضد گروه‌های هراس افگن در سراسر دنیا تشدید کند، در حالی که باید هزینۀ جانی و مالی امریکایی‌ها را در راه رسیدن به هدف‌های ضد هراس‌افگنی کاهش بدهد.
از سوی دیگر لاورنس ویکرسن، رییس پیشین ستاد ارتش امریکا گفته است که طولانی‌ترین و مرگ‌بار‌ترین جنگ امریکا در افغانستان است و برای اینکه کشور به پا بایستد، امریکا باید دستکم ۵۰ سال در افغانستان بماند.
آقای ویکرسن گفته است: «طالبان پس از ۱۵ سال نبرد امریکا برضد گروه‌های هراس‌افگن به ویژه القاعده، اکنون یک سومخاک افغانستان را در اداره دارد، بنایرین نیاز است که امریکا با افزایش نیرو و تخصیص هزینه‌ی بیشتر، حضور خود درافغانستان را حفظ کند».
این در حالی‌ست که چند روز پیش وزارت دفاع امریکا اعلام کرد که در آیندۀ نزدیک ۱۷۰۰ سرباز تازه نفس به افغانستان می‌فرستد.
در حال حاضر امریکا ۸۴۰۰ سرباز در افغانستان در قالب ماموریت حمایت قاطع در افغانستان دارد و قرار است این تعداد به پانزده هزار سرباز برسد.
پیش از این جنرال نیکلسون، فرماند‌‌ه عمومی نیروهای امریکایی و حمایت قاطع در افغانستان گفته بود که برای شکستن بن‌بست جنگ میان نیروهای امنیتی افغانستان و گروه داعش به چند هزار سرباز بیشتر نیاز دارد.

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.