برگزاری جشنوارۀ توت در پنجشیر

- ۲۶ اسد ۱۳۹۳

۲۷ اسد ۱۳۹۳

mnandegar-3فرهاد سجودی
برای چهارمین‌بار از جشن توت در ولایت پنجشیر گرامی‌داشت صورت گرفت.
در این محفل که روز پنجشنبۀ هفتۀ گذشته برگزار شده بود، شمار زیادی از شاعران، نویسنده‌گان، فعالین مدنی و استادان دانشگاه اشتراک کرده بودند.
محمد علم ایزدیار معاون مجلس سنا ضمن خوش آمدید به مهمانان، جشنوارۀ توت را از میان جشنواره‌های فرهنگی‌یی خواند که در تمام نقاط افغانستان به نام‌های مختلف و مناسبت‌های مختلف راه‌اندازی می‌شود.
آقای ایزدیار برگزاری جشن توت در پنجشیر را در کنارجشنواره گل نارنج در ننگرهار، جشنواره گل ارغوان در پروان، جشنواره گل انار در قندهار بیان کرد.
او همچنان از وزارت اطلاعات و فرهنگ خواست تا جشن توت در ولایت پنجشیر و برنامه‌های نظیر آن را به حیث جشن‌های مردمی ثبت نمایند.
در عین حال، سیمین غزل حسن زاده معیین نشراتی وزارت اطلاعات و فرهنگ در سخنرانی خود گفت: خُرسندم که با وضعیت سیاسی‌یی که در کشور حاکم است، با آنهم همچو محافل برگزار می‌شود؛ تدویر این محافل به این معنا است که ما به جهانیان نشان دهیم که دارای چه فرهنگ و ارزش‌های والایی استیم.
او هم‌چنان افزود: برگزاری این محفل در واقع ما را وادار به این می‌سازد که بیشتر تلاش کنیم تا در دیگر نیز همچو جشنواره را راه‌اندازی کنیم.
در همین حال، مصدق خلیلی معیین فرهنگی وزارت اطلاعات و فرهنگ در این جشنواره گفت که خوشحالم که در گوشه و کنار افغانستان هم چو جشنواره‌هایی برگزار می‎شود. وی همچنان گفت وزارت اطلاعات و فرهنگ به تمام واحدهای دومی‌اش در ولایات دستور داده است تا هم‌چو جشنواره‌های مردمی را ثبت و راجستر نمایند.
همچنان، مولانا عبدالرحمن کبیری والی ولایت پنجشیر ضمن قدردانی از برگزار کننده‌گان این جشنواره گفت که از برگزاری چنین جشنواره‎هایی حمایت می‎کند.
او همچنان وعده سپرد که در راه شگوفایی فرهنگ بومی این ولایت تلاش به خرچ خواهد کرد.
این چهارمین باری است که این محفل از سوی ریاست اطلاعات و فرهنگ ولایت پیجشیر به حمایت محمد علم ایزیار معاون اول مجلس سنا، بنیاد شهید پناه و بنیاد ابو مسلم خراسانی راه اندازی شده است.

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.