داکتر عبدالله در گفت‌وگو با سی.بی.اس: ما ثابت کردیم که منافع ملی‌ در صدر برنامه‎های‎مان قرار دارد

گزارشگر:27 اسد 1393 - ۲۶ اسد ۱۳۹۳

داکتر عبدالله عبدالله رهبر تیم اصلاحات و همگرایی با اشاره به ناتمام ماندن مأموریت امریکا در افغانستان گفت: شرایط سیاسی در افغانستان تغییر یافته و این کشور نیازمند سیاست جدید در عرصۀ داخلی و بین‌المللی است.
به گزارش شبکۀ خبری «سی.بی.اس»، عبدالله عبدالله، رهبر تیم اصلاحات و همگرایی با اشاره به حمایت‌های امریکا و دیگر کشورهای خارجی از افغانستان در سال‌های اخیر، گفت: mnandegar-3شرایط سیاسی در افغانستان تغییر یافته و این کشور نیازمند سیاست جدید در عرصه داخلی و بین‌المللی است در عین حال مأموریت امریکا و نیروهای خارجی نیز هنوز پایان نیافته است.
وی افزود: مردم افغانستان از امریکا انتظار دارند که با تقویت دولت و سازمان‌های دولتی برای رویارویی با مشکلات و تنش‌ها ماموریت‌شان را در این کشور به سرانجام برسانند.
رهبر تیم انتخاباتی اصلاحات و همگرایی افغانستان با تأکید بر تعهد امریکا نسبت به توسعه افغانستان گفت: تأمین صلح و ثبات و سرمایه‌گذاری در پروژه‌های توسعه‌یی از جمله مواردی است که باید امریکا بر اساس تعهدات قبلی‌اش نسبت به آن توجه نشان دهد.
عبدالله با اشاره به وضع نابسامان سیاسی و اقتصادی افغانستان تأکید کرد: چالش‌ها و اختلافات، ناامنی، عدم حاکمیت قانون در جامعه و فساد در افغانستان از مهم‌ترین دلایل به وجود آمدن اوضاع جاری و جنجال‌های انتخاباتی در افغانستان است.
کاندیدای ریاست‌جمهوری افغانستان اظهار داشت: خروج سرمایه‌گذاران داخلی و عدم توانایی در جذب سرمایه‌گذاری خارجی نیز از پیامدهای اوضاع نابسامان کنونی افغانستان است که به اقتصاد این کشور صدمات جبران‌ناپذیری وارد کرده است.
وی توافقات انجام شده بین دو جناح سیاسی در انتخابات ریاست‌جمهوری اخیر افغانستان را مقدمه‌یی برای بهبود اوضاع کشور دانست و گفت: من با امیدواری به آینده افغانستان، اطمینان دارم که زمان به سود مردم و منافع ملی این کشور سپری خواهد شد.
عبدالله تصریح کرد: ما به مردم و کشورهای حاضر در افغانستان ثابت کردیم که منافع ملی ما در صدر برنامه‌های کاری‌مان قرار دارد.
رهبر تیم اصلاحات و همگرایی افغانستان تأکید کرد: با توجه به اوضاع و شرایط سیاسی جدید افغانستان، طراحی و اجرای سیاست جدید نیاز ضروری این کشور است.

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.