افزایش آدم‌ربایی در هلمند

گزارشگر:1 سنبله 1393 - ۳۱ اسد ۱۳۹۳

mnandegar-3باشندگان ولایت هلمند می‌گویند که در این اواخر و پس از درگیری‌های شدید طالبان با دولت، آدم‌ربایی در این ولایت افزایش یافته است.
به گفتۀ آنان در این روزها افراد مسلح ناشناس، به بهانه‌های مختلف، کودکان و ثروت‌مندان را می‌ربایند که این باعث شده تا روند زندگی مردم با مشکل روبرو شود.
عنایت‌الله فرزند یکی از خانواده‌های متموّل لشکرگاه به خبرگزاری جمهور می‌گوید: چند روز قبل رباینده‌گان پسر همسایه‌اش را بجای او اختطاف کرده و پس از شکنجه زیاد وی را رها ساختند.
او این روند را بسیار مخاطره آمیز عنوان می‌کند و از دولت می‌خواهد تا برای دستگیری عاملان این گونه حوادث توجه زیادی را نشان دهد.
وی در کنار این گفته که در صورت عدم حل این مشکلات مجبور است تا ولایت و یا حتا کشور را ترک کند.
از سوی دیگر مل پاسوال محمدزی رحمتی رییس تحقیقات جنایی هلمند می‌گوید: تمامی ادعاها مبنی بر افزایش واقعات آدم‌ربایی در این ولایت نادرست و دور از حقیقت می‌باشد.
به گفتۀ او، در طی سال جاری تنها ۳ مورد اختطاف در هلمند صورت گرفته که بلافاصله از سوی پلیس پیگیری شده و عملکردشان نتیجه داده است.
آقای رحمتی عنوان می‌دارد که مهمترین مشکل مردم هلمند عدم توانایی مقایسه فرار از خانه با گروگان‌گیری می‌باشد.
این مقام پلیس هم‌چنین تأکید می‎کند که در آخرین مورد، پلیس هلمند توانسته تا در یک شبانه روز، فردی را از چنگ گروگان‌گیران نجات داده و عاملان آن را به دادستانی بسپارد.
این گفته‌ها در حالی مطرح می‌گردد که پلیس و دیگر ارگان‌های امنیتی هلمند، در دو ماه گذشته سرگرم مقابله با طالبان در ولسوالی سنگین بوده اند.
این درگیری تا کنون برای هر دو جناح تلفات و خسارات، مالی و جانی زیادی را بر جای گذاشته است.
با این همه مسئولان فرماندهی پلیس هلمند گفته اند که برای برچیده شدن رویدادهای جنایی، تیمی ویژه از نیروهای نظامی را تشکیل داده اند.
به باور آنان، این تشکل می‌تواند تا در زودترین فُرصت بساط رویدادهایی هم‌چون گروگان‌گیری را از هلمند جمع کند.

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.