سخنگوی حامد کرزی در پیوند به اخراج خبرنگار نیویارک تایمز: مداخله‌ در امور داخلی‌مان را تحمل نمی‌کنیم!

گزارشگر:2 سنبله 1393 - ۰۱ سنبله ۱۳۹۳

mnandegar-3سخنگوی رییس‌جمهور کرزی در واکنش به مطلب منتشر شده از سوی روزنامه نیویارک تایمز مبنی بر شائبه کودتا در کشور گفت: گزارش نیویارک تایمز با تاکید ۱۷ بار بر کلمه منابع ناشناس، یک مستندسازی دروغ برای رسیدن به اهداف سیاسی است.
ایمل فیضی سخنگوی رییس‌جمهور افغانستان در واکنش به مطلب منتشر شده از سوی روزنامه نیویارک تایمز مبنی بر شائبه کودتا در این کشور گفت: گزارش نیویارک تایمز با تاکید ۱۷ بار بر کلمه منابع ناشناس، یک مستند سازی دروغ برای رسیدن به اهداف سیاسی است.
وی در جمع خبرنگاران در کابل از تصمیم دولت افغانستان مبنی بر خروج گزارشگر نیویارک‌تایمز از کشور نیز دفاع کرد.
فیضی گفت: بیش از یک دهه است که افغانستان دارای رسانه‌های آزاد و پویا است بنابراین چنین دستاوردی از افتخارات دولت افغانستان به‎‌شمار می‌رود و دولت این کشور همواره از فعالیت آزاد رسانه‌های داخلی و بین‌المللی در افغانستان حمایت خواهد کرد.
سخنگوی رییس‌ جمهور افغانستان در مورد اخراج گزارشگر نیویارک‌تایمز نیز اظهار داشت: این اولین باری نیست که نیویارک‌تایمز، به‌خاطر اهداف و دستورالعمل سیاسی خویش در امور داخلی افغانستان مداخله می‌کند.
با این حال، در ماه‌های گذشته نیز آنچه که در نیویارک‌تایمز درباره انتخابات افغانستان منتشر شد، تهدیدی در برابر قانون اساسی، امنیت ملی و ثبات این کشور بوده است.
فیضی تصریح کرد: رییس‌ جمهور افغانستان در حضور مشاور امنیت ملی و وزرای بخش‌های امنیتی این کشور موضوع مقاله این رسانه امریکایی را با هر دو کاندیدای ریاست جمهوری مطرح کرد که آن‌ها نیز خواستار پیگیری جدی این موضوع شدند.
وی تاکید کرد که چنین گزارش‌های جانبدارانه‌یی با منابع مبهم و گمنام، چیزی جز مستندسازی دروغ برای رسیدن به اهداف سیاسی نیست.
سخنگوی حامد کرزی تاکید کرد: حدود ۱۷ مرتبه اشاره به منابع مبهم در یک گزارش خبری، اعتبار روزنامه نیویارک‌تایمز را زیر سوال می‌برد.
فیضی در ادامه خاطر نشان کرد: در گذشته سعی کردیم تا حساسیت و وخامت این موضوع را با گزارشگران نیویارک‌تایمز در میان بگذاریم اما این موضوع از سوی آن‌ها نادیده گرفته شد.
سخنگوی رییس‌ جمهور افغانستان تاکید کرد: دولت افغانستان مداخله‌ در امور داخلی خویش را تحمل نمی‌کند و تصمیم اخراج گزارشگر نیویارک‌تایمز به یقین حمله به آزادی بیان و آزادی رسانه‌ در افغانستان نیست، بلکه اقدامی پیشگیرانه برای توقف تفرقه و نفاق در گزارشگری نیویارک‌تایمز است.

 

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.