غرق در امواج موذی

گزارشگر:5 سنبله 1393 - ۰۴ سنبله ۱۳۹۳

بخش سوم و پایانی

mnandegar-3حساسیت ژنتیکی ندارید؟
علاوه بر آدم‌های عادی، همیشه افرادی هم هستند که حساسیت‌های خاصی دارند. این حساسیت‌ها گاهی به ظرفیت‌های ژنتیکی افراد برمی‌گردد. تحقیقات نشان داده است افرادی که نسبت به وایرلس‌ها حساسیت دارند، اغلب نسبت به فلزات سنگین، بعضی از قارچ‌ها و بعضی از مواد سمی هم واکنش‌های آلرژیک نشان می‌دهند.
دلیل این واکنش‌ها این است که ژن‌های این افراد به اندازۀ بقیه نسبت به سم‌زدایی کردن قوی نیست و می‌تواند راحت‌تر از سایرین منجر به حساسیت شود. این افراد اول از همه باید تست حساسیتی بدهند و بعد از آن می‌توانند از پزشک‌شان درخواست برنامۀ سم‌زدایی منظم کنند؛ به این صورت که داروهایی را که می‌توانند سیستم ایمنی‌شان را تقویت کنند یا به کمک برطرف کردنِ آثار حساسیت‌شان بیایند، دریافت کنند.

دفترچۀ راهنمای تبلت‌تان را بخوانید
خیلی از ما بعد از خرید یک گوشی جدید، آی پد یا تبلت شروع به استفاده از دستگاه می‌کنیم بدون این‌که نکات ایمنی درج شده در دفترچۀ راهنمای این وسیله را خوانده باشیم. یکی از این نکات ایمنی راجع به جای آنتن بلوتوث و وایرلس روی دستگاه است که البته خیلی‌ها از آن بی‌خبرند.
همین حالا دفترچۀ راهنمای دستگاه‌تان را بردارید و جای آنتن را پیدا کنید. سعی کنید تا حد امکان آن نقطه از شما دورتر باشد و به طور کلی دستگاه را به خصوص نزدیک سرتان و در حالت عمومی نزدیک بدن‌تان قرار ندهید.

استفاده در صورت ضرورت!
شاید گفتنش به ظاهر ساده باشد اما عمل کردن به آن مثل ترک کردن یک اعتیاد بزرگ است؛ فقط وقتی لازم است از دستگاه‌تان استفاده کنید. درست است که چرخیدن در سایت‌های مختلف و فضولی کردن در صفحۀ دوستان‌تان، جذابیت‌های خاص خودشان را دارند، ولی کافی است فکر کنید که همین هیجان‌ها چه‌طور ممکن است در طولانی مدت روی بدن‌تان تاثیر منفی بگذارند. آن وقت است که احتمالاً پیاده‌روی و دیدن دوستان‌تان را به غذا دادن به «پو» و بازی کردن با او ترجیح خواهید داد!

از محافظ‌ها کمک بگیرید
ممکن است به خاطر داشته باشید که چند سال پیش بیگ‌هایی برای تلیفون همراه وارد بازار شدند که گفته می‌شد به کمک فناوری نانو مانع انتقال اشعه‌های مضر می‌شوند. بر اساس موارد دیده شده، این بیگ‌ها بعد از مدتی چندماهه و عمدتاً به دلیل شست‌وشو به صورت کلی کم‌کم خاصیت‌شان را از دست می‌دهند.
از آن‌جا که تکنالوژی نسبت به چند سال پیش پیشرفت کرده است، می‌شود هم‌چنان در مراکز الکترونیکی تجاری به دنبال گزینه‌های مشابه و با دوام‌تر گشت. ممکن است هزینۀ این موارد کمی بالا باشد اما به محافظتی که قرار است از شما به عمل بیاورند، می‌ارزد.

شاید وقتی دیگر
هیچ معلوم نیست که ۲۰ سال دیگر چه نتیجه‌یی به دست بیاید و متوجه شویم که این امواج واقعاً مضر بوده‌اند یا این‌که کاملاً بی‌خطر. هر چه که باشد، شکی نیست تبلت‌ها و آی پدها در نوع خودشان انقلابی‌هایی در زمینۀ دستگاه‌های الکترونیکی هستند و حذف فعلیِ آن‌ها کار ساده‌یی نیست. تنها راه حلی که در حال حاضر داریم، عمل کردن به نکات ایمنی و دور ماندن از تماس دایمی با این تکنالوژی‌هاست.

 

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.