مـعارف، ابـزار دسـت وزیـر/ حضور جبری صدها معلم در نشست شوراهای حزب اسلامی

گزارشگر:9 سنبله 1393 - ۰۸ سنبله ۱۳۹۳

شماری از معلمان لیسه‎های شهر کابل می‎گویند که وزیر معارف به همۀ مکاتب شهر دستور داده بود که باید از هر مکتب، ده معلم در نشستی در تالار لویه جرگه شرکت کنند.
این معلمان به روزنامه ماندگار شکایت کرده می‎گویند که وقتی به تالار لویه جرگه رفتند، متوجه شدند که در یک نشست حزبی، کمپاینی و سیاسی فراخوانده شده‎‌اند.
روز گذشته (شنبه) «شورای‎های حزب اسلامی» به رهبر امین وقاد، نشستی را در تالار لویه جرگه برگزار کرده بود. mnandegar-3
شماری از معلمان که در این نشست، نا آگاهانه و به دستور وزارت معارف شرکت کرده بودند، می‎گویند که فاروق وردک وزیر معارف با سوءاستفاده از سمت دولتی خویش معلمان مکاتب شهر کابل را برای پُر کردن تالار به این نشست حزبی فرا خوانده بود.
آن‎ها می‎گویند که وزارت معارف بدون این‎که توضیحی داده باشد، معلمان را به این نشست دعوت کرده بود.
برخی از معلمان همچنان گفته‎اند که وزارت معارف از آن‎ها خواسته بود که با لباس‌‎های مکتب به این نشست نیایند.
معلمان مکاتب شهر کابل به خصوص بانوان، لباس‎های مخصوصی را می‎پوشند که در مجالس عمومی به خوبی قابل شناخت اند. این آموزگاران می گویند که با آمدن معلمان به این نشست سیاسی، شاگردان از درس های یک روزه شان باز مانده اند و این زیانی است که به معارف کشور وارد می شود. این معلمان می گویند که اگر نشت سیاسی را ترک می کردند و به مکتب های شان میرفتند بیم آن میرفت که از جانب وزیر و رییس معارف شهر با مجازات هایی مثل برکناری و کاستن معاش و مواجه شوند.
این اقدام وزارت معارف، واکنش‎های تند شهروندان را در شبکه‎های اجتماعی نیز به همراه داشته است. کاربران شبکه‎های اجتماعی گفته‌‎اند که فاروق وردک از تمامی ابزارها برای پیش‌برد مقاصد سیاسی خویش استفاده می‎‌کند و اما رهبری حکومت نه‎تنهایی که مانع حرکت‌های غیرقانونی او نمی‎شود که از این عملکردهای غیرقانونی وزیر معارف حمایت نیز می‎کند.
پیشتر، شکایت‏‎هایی دربارۀ استفادۀ فاروق وردک از موقف و امکانات دولتی به سود یک نامزد مشخص در دو دوره انتخابات ریاست‎جمهوری نیز وجود داشته است.
این درحالی است که فاروق وردک وزیر معارف، متهم به قومی‌ساختن نهاد آموزش و پرورش افغانستان می‎باشد. اکثریت مسوولان ارشد وزارت معارف، متعلق به یک قوم و حتا بخشی از مسوولان سمت‌های مهم این نهاد، متعلق به ولایت وردک هستند.
برخی از چهره‏های کمتر شناخته‌شدۀ حزب اسلامی افغانستان، نهاد موسوم به اتحاد شوراهای حزب اسلامی را ایجاد کرده‎اند. آن‎ها که در انتخابات ریاست‌جمهوری از اشرف‌غنی احمدزی حمایت کرده‎اند، روز گذشته در این نشست گفته‌اند که باید نتایج انتخابات ریاست‌جمهوری تا ۱۱ سنبله اعلام شود.
حزب اسلامی افغانستان به رهبری عبدالهادی ارغنیدوال وزیر اقتصاد در انتخابات ریاست‎جمهوری از نامزدی داکتر عبدالله عبدالله اعلام حمایت کرده بود.
در نشست روز گذشته، قاضی محمد امین وقاد رییس اتحاد شوراهای حزب اسلامی افغانستان گفت که باید پیش از نشست لندن نتایج انتخابات اعلام شود.
مسوولان اتحاد شوراهای حزب اسلامی گفته‏اند که همه جناح‌ها به شمول مخالفان مسلح باید در حکومت وحدت ملی سهیم شوند.

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.