کریم خلیلی: آزادی ‌بیان در افغانستان در سطح کشورهای منطقه بی‌مانند است

- ۱۰ سنبله ۱۳۹۳

معاون دوم رییس جمهور در مراسم افتتاح سیستم تلویزیونی دیجیتال گفت: رسانه‎ها باید از فرصت به وجود آمده به نحو احسن در امر اطلاع‌رسانی بهتر و نظارت بر عملکرد دولت استفاده کنند.
محمد کریم خلیلی معاون دوم ریاست جمهوری روز گذشته در نشستی که به منظور افتتاح سیستم تلویزیونی دیجیتال این کشور برگزار شد، اظهار داشت: اطلاعات بخش جدایی ناپذیر زندگی امروز مردم شده و لحظه‎یی را نمی‎توان بدون آن تصور کرد.mnandegar-3
به گفته او، پس از این رسانه‎های افغانستان باید در بهبود کیفیت برنامه‎های خود دقت بیشتر کنند زیرا با ایجاد این سیستم هزینه‎های اضافی شبکه‎های تلویزیونی که به خرید و نصب ماهواره در ولایات دور دست به مصرف می‎رسید، کاهش می‎یابد.
خلیلی گفت: پس از این رسانه‎ها باید از فرصت به وجود آمده به نحو احسن در امر اطلاع‌رسانی بهتر و نظارت بر عملکرد دولت استفاده کنند و مردم را در خلاء اطلاعاتی قرار ندهند.
وی افزود: افغانستان در سطح کشورهای منطقه در زمینه آزادی بیان الگویی بی‌مانند است و با ایجاد این سیستم، زمینه برای بهبود این اصل مردم سالاری و پاسخگویی دولتمردان بیشتر فراهم خواهد شد.
وی همچنین ایجاد سیستم تلویزیونی دیجیتال را انقلاب ارتباطی خواند و تأکید کرد: این سیستم پیامدهای مثبت سیاسی، اقتصادی و اجتماعی خوبی را به خصوص در زمینه محو فساد اداری و پولشویی به دنبال خواهد داشت.
وی از رسانه‎های افغانستان به دلیل آنچه کم‌توجهی در اطلاع‌رسانی از دستاوردهای دولت خواند انتقاد کرد و گفت: رسانه‎ها نباید تنها نکات منفی را برجسته کنند بلکه نکات مثبت را نیز باید بازتاب دهند.
در حال حاضر بیش از ۲۲ میلیون شهروند افغانستان از مجموع ۳۰ میلیون جمعیت این کشور به تلفن همراه و بیش از ۱ میلیون شهروند این کشور عضو شبکه‎های اجتماعی مانند فیس بوک هستند.
با ایجاد سیستم تلویزیونی دیجیتالی افغانستان، پس از این مردم تمام مناطق این کشور به خدمات ارتباطی به خصوص نشریات تلویزیونی با کیفیت دسترسی پیدا می‎کنند.

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.