تیم اصلاحات و همگرایی: نتیجۀ تقلب پذیرفتنی نیست عضو ارشد تحول و تداوم: اعتراض مدنی خلاف قانون است!

- ۱۵ سنبله ۱۳۹۳

تیم اصلاحات و همگرایی: ما با صدای بلند اعلام می‌کنیم که اگر نتیجه به همین شکل اعلام شود، آن را نمی‌پذیریم و نتیجۀ آن بحران است که به وجود می‌آید!
حزب افغان‎ملت می‎گوید که هرگونه خشونت و یا تخطی‌های مدنی دربارۀ نتایج انتخابات ریاست‎جمهوری خلاف قانون است.
این حزب که در انتخابات از اشرف‌غنی احمدزی حمایت کرده است، می‎گوید که نتایج دور دوم انتخابات ریاست‌جمهوری باید هرچه زودتر اعلام گردد.mnandegar-3
انوارالحق احدی رییس این حزب و یکی از اعضای تیم تحول و تداوم هرنوع اعتراض در برابر پروسۀ انتخابات را خلاف قانون عنوان کرد.
او روز گذشته در حضور ده‎ها تن از اعضای حزبش گفت: « درمورد نتایج انتخابات هرگونه خشونت و یا حتی تخطی‌های مدنی خلاف قانون و اصول است؛ ما توقع داریم از گروه‌های دیگر که با مسوولیت حرکت کنند و به فکر هیچ‌گونه تشنج و تخطی‌های مدنی نباشند، هرچند تاحال معلوم نیست که نتایج به نفع کی ختم می‌شود؛ اما توقع ما این است که نتایج را بپذیرند. «
آقای احدی تأکید کرد که اگر تیم اصلاحات و همگرایی نتیجۀ انتخابات را بپذیرد، تیم تحول و تداوم متعهد است و حاضر است تا به تیم رقیب در حکومت آینده سهم بدهد.
از سوی دیگر، تیم اصلاحات و همگرایی می‌گوید، کمیسیون مستقل انتخابات بی‌طرفی خود را حفظ نکرده و هرکار این کمیسیون برای آنان قابل قبول نیست.
سید آقا فاضل سانچارکی سخنگوی این تیم گفت هرگاه نتایج انتخابات شفاف نباشد آنان همانند گذشته به خاطر به دست آوردن حق‌شان دست به اعتراضات مدنی خواهند زد.
او گفت: هیچ کس طرفدار خشونت، جنگ و دربدری نیست. ما با صدای بلند اعلام می‌کنیم که اگر نتیجه به همین شکل اعلام شود، آن را نمی‌پذیریم و نتیجۀ آن بحران است که به وجود می‌آید. ماهمان‌طوری‌که در گذشته مظاهره‌های مدنی گسترده داشتیم، جنبش ضد تقلب داشتیم، از همین راه‌ها به خاطر احقاق حق خود تلاش و کوشش خواهیم کرد.»

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.