راهنمایی برای دورۀ نامزدی

گزارشگر:17 سنبله 1393 - ۱۶ سنبله ۱۳۹۳

بخش نخست

mnandegar-3او نه یک غریبۀ کشف‌نشدنی است و نه همسرِ بی‌چون‌وچرای آیندۀ شما! مردی که در جلسۀ خواستگاری امروز پاسخِ بله را از زبانِ شما شنیده، تنها نامزدتان است. کسی که قرار است چند ماه از شما فرصت بگیرد و به شما فرصت دهد تا یک‌دیگر را بیشتر بشناسید و جاده را برای رسیدن به یک مقصدِ مشترک صاف کنید. پس به جای آن‌که روزهای نامزدی را به چشم یک بازیِ سرگرم‌کننده و خاطره‌ساز ببینید، از آن به عنوان یک فرصتِ تکرارنشدنی استفاده کنید و در این ماه‌ها، برای فهمیدن همۀ پیش‌نیازهایی که برای رفتن زیر یک سقف به آن‌ها نیاز دارید، تلاش کنید. عجله نکنید و فرصت را هم نسوزانید. شما در سرنوشت‌سازترین روزهای زنده‌گی‌تان به‌سر می‌برید. قدر این فرصت را بدانید.

خطر اول
تند و کُند پیش نروید
پیش از آن‌که به نامزد شدن با خواستگارتان فکر کنید، یک بار دیگر تعریفِ این دوره را در ذهنِ خود مرور کنید. از یاد نبرید که دوران نامزدی، دوران شناخت است؛ پس این دوره را با شتاب سپری نکنید. بررسی‌ها نشان داده است که نحوۀ استفادۀ بهینه از این دوران می‌تواند تأثیر بسیار زیادی بر زنده‌گی زناشویی داشته باشد و به همین دلیل است که گفته می‌شود مدت دوران نامزدی نباید خیلی کوتاه باشد. در این دوره قرار نیست تنها دل‌بسته‌گی و وابسته‌گی‌یی به فرد مقابل‌تان پیدا کنید، بلکه باید شما و نامزدتان به حد قابل قبولی از تعهد، مسوولیت‌پذیری، ثبات روانی و عاطفی و رضایت از ارتباط رسیده باشید تا بتوانید پروندۀ این دوره را ببندید و به خانۀ بخت بروید. در یک رابطۀ کوتاه، همه‌چیز زیباتر و منظم‌تر از آن‌چه واقعاً هست، دیده می‌شود و هیچ کدام از دو طرف، متوجه اختلافات دردسرساز و عیب‌ونقص‌ها نمی‌شوند. در دوران نامزدی کوتاه‌مدت فاصله‌دار، شما همیشه با هم نیستید و برای هر کسی خیلی آسان است که در آن چند ساعت چهرۀ دیگری از خود نشان دهد و عیب و نقص‌های خود را مخفی کند.
اما در روابط پیوسته و منظم (مانند مسافرت به همراه خانواده‌های یکدیگر و با حفظ تمام موازین) دیگر این امکان وجود ندارد و شخصیت واقعی خود و نامزدتان جلوه‌گر می‌شود و تازه در آن زمان متوجه وجود تفاوت‌های شخصیتی می‌شوید. پس با هیچ بهانه‌یی این فرصت را از خود دریغ نکنید.

خطر دوم
ماسک نزنید
باربارا دی آنجلیس در یکی از کتاب‌های خود می‌نویسد: «آیا دوست دارید نامزدتان در اولین ماه‌های روابط‌تان خود را آن‌طور که شما دوست دارید، نشان دهد و با شما ازدواج کند و ناگهان خود واقعی‌اش را نشان دهد و شما بفهمید که او، آن کسی که شما فکر می‌کرده‌اید، نیست؟ فکر می‌کنم که شما عصبانی شوید و احساس کنید که فریب خورده‌اید و از شما سوء استفاده شده است.»
یکی از بزرگ‌ترین اشتباهات دخترانِ جوان این است که در برخورد با نامزد خود، سعی می‌کنند چهره‌یی از خود نشان دهند که بیشتر مورد توجه قرار گیرند. به عبارت دیگر سعی می‌کنند، نقش زن ایده‌آلِ نامزد خود را بازی کنند. اما گاهی در این نقش بازی کردن، طوری رفتار می‌کنند که بیشتر مورد پس زدن قرار می‌گیرند. پس سعی نکنید خود را آن‌چه که نیستید نشان دهید و از خودتان تصویری بسازید که دل‌خواه آن مرد خاص است. سعی نکنید فقط به خاطر این‌که ممکن است نامزدتان جذب دیگری شود، طبق خواستۀ او رفتار کنید. باید رفتار، ارتباط و برخوردتان به گونه‌یی باشد که واقعاً هستید.

منبع: مجلۀ سیب سبز

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.