راهنمایی برای دورۀ نامزدی

گزارشگر:24 سنبله 1393 - ۲۳ سنبله ۱۳۹۳

بخش چهارم

mnandegar-3خطر هفتم
با تردیدها شوخی نکنید
گرچه شما و نامزدتان تازه با هم آشنا شده‌اید و طبیعی است که در مورد بعضی از مسایل زنده‌گی با هم کمی تعارض و اختلافِ نظر داشته باشید، اما نباید فراموش کنید که هیچ مشکلی با گذشت زمان خود به خود حل نمی‌شود. درست اســـت که شما با گذشتِ زمان با خصوصیات اخـــلاقی و روحیاتِ نامزدتان بیشتر آشنا می‌شوید، اما آشنایی به‌تنهایی برای حل مسایل کافی نیست، تنها در صورتی که شیوه‌های حلِ مشکل را بیاموزید و با نامزدتان تمرین کنید، می‌توانید به داشتن یک زنده‌گی مشترک موفقیت‌آمیز امیدوار باشید.
گاهی هم دچار تردیدهایی در ازدواج می‌شوید، اما به‌دلایلی این تردیدها را نادیده گرفته و سریع تصمیم به ازدواج می‌گیرید. در چنین شرایطی، تردیدها را بررسی و بر آن‌ها غلبه کنید. با یک بررسیِ دقیق بفهمید که این تردیدها ناشی از حساسیتِ بی‌مورد و بیش از حد شماست یا از یک خطر جدی خبر می‌دهد؟ گاهی شما متوجه برخی مشکلات ارتباطی و رفتاری نامزدتان می‌شوید، اما به دلیل این تصور غلط که دوران آشنایی پیش از ازدواج، باید بهترین دوران زنده‌گی باشد و بدون کوچک‌ترین ناراحتی و جر و بحثی تمام شود، از این علایم نگران‌کننده به‌ساده‌گی می‌گذرید یا به دلیل علاقۀ شدیدی که به نامزدتان دارید و دوست ندارید کوچک‌ترین ناراحتی را به او تحمیل کنید، اعتراضی نمی‌کنید. گاهی هم چون هنوز با او کاملاً راحت نیستید، ابراز ناراحتی نمی‌کنید، اما این‌گونه واکنش‌ها نه تنها موجب بهبود رابطۀ شما نمی‌شود، بلکه به مرور این رابطه را از هم می‌پاشد. مثلاً اگر به لحاظ فرهنگی و رفتاری تفاوت‌های قابل توجهی را در فرد مقابل مشاهده کنید که هیچ سنخیتی با فرهنگِ شما ندارد و برای‌تان غیر قابل پذیرش است، از آن‌جایی که نامزدتان در مورد این مشکل چیزی نمی‌داند، به رفتار خود ادامه می‌دهد و این کار او ممکن است موجب ناراحتی و دل‌سردی بیشتر شما شود.

خطر هشتم
گوش‌های‌تان را نگیرید
منشای بسیاری از مشکلات دوران نامزدی، ناتوانی افراد در گوش دادن است. گاهی نامزد شما چیزی می‌گوید و برداشتی که شما از حرفِ او می‌کنید، آن‌قدر ناخوشایند است که تا چند شب خواب به چشم‌تان نیامده و حتا در مورد انتخاب‌تان دچار تردید می‌شوید، در صورتی که او هیچ منظوری نداشته است. بهترین راه برای رفع این سوءتفاهم، این است که زمانی که نامزدتان صحبتی می‌کند، به جای این‌که برداشت خاصی از گفته‌های او در ذهنِ خود بپرورانید، ذهنیتِ خود را با او در میان بگذارید تا بفهمید که آیا به‌خوبی متوجه منظور او شده‌اید یا خیر.

منبع: مجلۀ سیب سبز

 

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.