والی بلخ با استقبال از تشکیل دولت وحدت ملی: امیدوارم پنج سال بعد با کمیسیون انتخابات خاین، متقلب و وطن فروش مواجه نشویم

گزارشگر:31 سنبله 1393 - ۳۰ سنبله ۱۳۹۳

استاد عطا محمد نور والی بلخ و از حامیان تیم اصلاحات و همگرایی ضمن استقبال از توافقنامۀ تشکیل دولت وحدت ملی گفته است که امیدوارم پنج سال بعد، با کمیسیون خاین، متقلب و وطن فروش انتخابات مواجه نشویم و از رأی شما پاسداری درست صورت گیرد و به ارادۀ تان حرمت گذاشته شود.
او در اعلامیه‎یی که در سایت ولایت بلخ نشر شده گفته است که خدای بزرگ را سپاس که پس از یک دور طولانی تلاش و مبارزه پیگیر، mnandegar-3با توافق روی تشکیل حکومت وحدت ملی، کشور از بحران حتمی نجات یافت که بدون شک بخشی ازین بحران من و شما عزیزان می‌بودیم. لذا از توافق به وجود آمده علی الرغم فراز و فرود های بسیار، استقبال می کنم.
در این اعلامیه آمده است: با توجه به شرایط موجود کشور و درک عمیق از اوضاع و احوال سیاسی، اقتصادی و اجتماعی افغانستان، با سران و هیئت رهبری تیم اصلاحات وهم گرایی بر امضای موافقت نامه و ایجاد حکومت وحدت ملی، توافق نمودیم.
او همچنان گفته که از جامعه جهانی، شرکای بین‌المللی و نماینده‌گی سازمان ملل متحد بخاطر مساعی و تلاش‌های شان در زمینه برون رفت از بن بست انتخاباتی، جلوگیری از بحران و شکل‌دهی توافق میان دو نامزد، سپاس‌گزارم.
در این اعلامیه آمده است: با آنکه مخالف توافق به وجود آمده نیستم، اما قلباً در کنار ملیون‌ها شهروند این کشور، آرزو داشتم که اراده واقعی مردم و دموکراسی، ارجحیت داده می‌شد و تحقق میافت و آنگاه با خرسندی تمام، دست برنده میدان دموکراسی و رأی مردم را می فشردم و مبارکباد می‌گفتم. افراد مشخص در کمیسیون متقلب انتخابات نه آنانی‌که باوجدان پاک و صداقت کار کردند، چیزی را که می‌خواستند و اگر به قیمت آبرو و حیثیت‌شان تمام شود و یا وجدان‌شان زیر سوال برود، کشور به بحران برود و دموکراسی خدشه دار شود و یا هم اگر اراده مردم صدمه ببیند، محقق شد.
او گفته است: کسانی که به هر وسیله ممکن (حتی با استفاده از روش های ماکیاولی) می‌خواست به آنچه برسد، رسید و دست یافت.
تعداد کسانی که (حتی با ساز و کار غیر قانونی) می خواستند به خود جایگاه باز کنند و قدرت محض را انتظار داشتند، به خواست شان دسترسی پیدا کردند.
در این اعلامیه خطاب به حامد کرزی آمده است: جناب رییس جمهور ! ای کاش آنچه امروز در ارگ اتفاق افتاد، از مجاری دموکراتیک، قانونی و بر مبنای اراده واقعی مردم شکل می‌گرفت تا نام شما به عنوان حامی ارزش‌های مردم سالاری و پاسدار دموکراسی، درج تاریخ این سرزمین می‌‌گردید و پایه گذار انتقال مسالمت آمیز قدرت، شناخته می‌شدید.
استاد عطا خطاب به مردم گفته است: مردم عزیز و سر بلند کشور !می‌خواهم به شما بگویم؛ از شما معذرت می‌خواهم که در طول کار زار‌های انتخاباتی و در دو دور انتخابات، سبب زحمت بی‌پایان شما شدم، با آن‌که اذیت شدید، انگشتان مبارک و ارغوانی تان قطع گردید، فرزندان عزیز و دل بند تان مجروح و یا شهید شدند، تا شاهد تحقق اراده واقعی تان باشید و دموکراسی را پاس دارید، اما کمیسیون متقلب انتخابات بر این همه آرزوهای تان خاک پاشید، امید وارم پنج سال بعد، با کمیسیون خاین، متقلب و وطن فروش انتخابات مواجه نشویم و از رأی شما پاسداری درست صورت گیرد و به اراده تان حرمت گذاشته شود.
او در پایان گفته است: در فرجام در حالی‌که از گذشت، صبر، وحوصله‌مندی فراوان جلا لتمأب داکتر عبدالله عبدالله، و فداکاری‌هایش بمنظور جلوگیری از به بحران رفتن کشور، حفظ مناسبات نیک افغانستان با کشورهای منطقه و جهان، سپاس گذاری می کنم، آرزو دارم، مردم سرزمینم در سایه صلح و ثبات به زندگی مرفه و با سعادت دست یابند.

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.