مرکز آموزشی پولیس با رد گزارش فایننشال تایمز: ۸۰ درصد نیروهای پولیس با سواد هستند

- ۰۲ میزان ۱۳۹۱

وزارت داخلۀ افغانستان گزارش‌ها در مورد موجودیت ۹۲ درصد پولیس بی‌سواد را به شدت رد می‌کند.
وزارت داخله می‌گوید که اکثریت نیروهای پولیس توانایی خواندن و نوشتن را دارند.
نجیب الله نیگزاد یکی از سخنگویان وزارت داخله به بخدی گفت: «پولیس ملی که در چوکات وزارت داخله انجام وظیفه می‌کند از سواد کافی بهرمند هستند و توانایی خواندن و نوشتن را دارند.»
روز نامه فایننشال تایمز انگلستان، گزارش داده است که ۹۲ در صد پولیس ملی افغانستان سواد نوشتن را ندارند و نمی‌توانند حتی نام خود را بنویسند.
پولیس ملی کشور در حال بی‌سواد خوانده شده است که برخی نهادهای داخلی از جمله پارلمان افغانستان و شماری کارشناسان از عملکرد نظامیان افغان علیه شورشیان در این اواخر تقدیر کردند.
پیش از این برنامه‌های کوتا مدت برای بالا بردن ظرفیت و سطح سواد پولیس از سوی وزارت داخله در نظر گرفته شده است که هزاران پولیس در این کورس‌ها با سواد شدند.
سمنوال عبدلقادر نیازی معاون تدریسی مرکز آموزشی پولیس کابل گفت: «پولیس باسواد در کشور ۸۰ در صد می‌باشند و این افراد از سواد کامل برخوردار هستند.»
آقای نیازی می‌گوید که بیش از ۳۸ نوع کورس آموزشی در وزارت داخله برگزار شده است که در این کورس‌ها از سرباز تا افسر آموزش دیده اند.
براساس آمارهای ارایه شده از سوی عبدالقادر نیازی، رقم ماموران با سواد وزارت داخله به ۹۸ درصد می‌رسد که از این شمار بیشترین آنان را افسران تشکیل می‌دهند.
در همین حال، انستیتیوت (سی تی آی) کورس های آموزشی در ۳۴ ولایت کشور ایجاد کرده که پس از ۹ ماه شماری زیادی پولیس از آن فارغ شدند.
در این انستیتیوت پولیس، سرحدی، ترافیک، آتش نشانی، ماموران امنیتی و مبارزه با مواد مخدر شامل بودند.
این انستیتیوت ولایت‌های، هرات، تخار، بلخ، گردیز، قندهار و کابل را تحت پوشش قرار داده بود.

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.