سنتاتوران با انتقاد از حملات راکتی پاکستان: ایجاد پاسگاه‎های طالبان در مسیر شاهراه‌ کابل- قندهار شرم‎آور است

گزارشگر:21 میزان 1393 - ۲۰ میزان ۱۳۹۳

mnandegar-3سناتوران در مجلس سنا از آغاز دوباره حملات راکتی نظامیان پاکستانی بر کنر به شدت انتقاد کرده و از حکومت جدید می‌خواهند در برابر این تجاوزات پاکستان اقدامات جدی روی دست گیرد.
آنان همچنین ایجاد پاسگاه‌های تلاشی طالبان در مسیر شاهراه کابل- قندهار برای نیروهای امنیتی را شرم آور خواندند.
به گزارش خبرگزاری جمهور؛ رفیع الله گل افغان معاون دوم مجلس سنا گفت: « بدبختانه حملات موشکی پاکستان بر کنر دوباره آغاز شده که باعث بیجاشدن برخی از شهروندان کنری شده است».
آقای گل افغان افزود: کنر همانند تمام نقاط کشور مربوط خاک افغانستان است و حکومت جدید باید در زمینه قطع حملات راکتی پاکستان بر این ولایت، اقدامات لازم را انجام دهد.
بر اساس گزارش‌ها، حملات راکتی پاکستان از دو روز تاکنون بر بخشهای کنر از سرگرفته شده و نظامیان پاکستان تاهنوز ۱۹۰ موشک را بر کنر شلیک کرده اند.
بر اثر این حملات، ده‌ها خانواده از مناطق مرزی کنر بی‌جا شده اند.
در همین حال؛ سناتوران امریکا را در ادامه حملات راکتی پاکستان بر افغانستان مقصر می دانند.
معاون دوم مجلس سنا خاطرنشان کرد: «بر اساس پیمان امنیتی با امریکا و ناتو، آنان باید از حریم افغانستان و مداخلات نظامی بیرونی افغانستان جلوگیری کنند در غیر آن امضای پیمان هیچ مرحمی بر زخم مردم افغانستان نخواهد گذاشت».
هدایت الله رهایی عضو سنا نیز گفت: « دو هفته از عمر حکومت وحدت ملی و امضای پیمان امنیتی با امریکا و ناتو می گذرد. این پیمان هیچ گونه تغییراتی را مبنی بر توقف حملات راکتی و مداخلات پاکستان به افغانستان، بوجود نیاورده است».
رهایی افزود: حکومت جدید باید سیاست خود را در قبال پاکستان مشخص کند و به هر طریق ممکن جلو حملات و مداخلات این کشور را بگیرد.
رفیع الله حیدری نیز خاطر نشان کرد: حملات راکتی پاکستان مدتی متوقف بود، امیدواری هایی برای مردم کنر پیدا شده بود؛ اما حالا دوباره شروع شده و ده ها خانواده بیجا شده که سرپناه هم ندارند.
آقای حیدری تاکید کرد: « این بازی که از سوی هر کشوری، امریکا و یا پاکستان به راه انداخته شده باید هر چه زودتر پایان یابد».
در همین حال؛ سناتوران خواستار ملاقات رودررو در مورد حملات راکتی پاکستان بر مردم کنر، با رییس جمهور غنی شدند و هیات اداری نیز وعده داد که زمینه این ملاقات را فراهم می کند.
از سویی هم؛ برخی سناتوران از تلاشی وسایط در مسیر شاهراه کابل- قندهار توسط طالبان به شدت انتقاد کردند.
به گفته آنان؛ طالبان در روز روشن در منطقه سالار ولسوالی سیدآباد و برخی مناطق دیگر در مسیر شاهراه کابل- هرات، در ۳ صد متری پاسگاه های نیروهای امنیتی، پاسگاه های تلاشی ایجاد کرده و موترها را تلاشی می کنند که باعث آزار و اذیت مسافرین شده و حتا برخی اوقات مسافرین را با خود می برند.
سناتوران، این اقدام طالبان را برای نیروهای امنیتی کشور»شرم آور» خواندند.
اعضای مجلس سنا از حکومت می خواهند که مقدم تر از هرکاری امنیت را در کشور تامین کند.

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.