وزیر داخله: موترهای تعقیبی دیگر قابل تحمل نیست

گزارشگر:23 میزان 1393 - ۲۲ میزان ۱۳۹۳

سیمینار سه روزۀ فرماندهان امنیه۳۴ ولایت افغانستان دیروز با سخنان محمدعمر داودزی در کابل افتتاح شد.
عمر داوودزی سرپرست وزارت امور داخله در افتتاح این سمینار گفت: «ما در حالت جنگ هستیم؛ اما نیروهای امنیتی به ویژه پولیس در سراسر کشور حاکم است که ما سر این موضوع باید فخر کنیم. ۱۳ سال قبل در یک حالت خاصی قرار داشتیم و یک گره در کار ما بود که بدون حمایت جامعه بین الملی توان بازگشایی آنرا نداشتیم که جهان بسیار سخاوت‌مندانه با ما کمک کردند».mnandegar-3
به گفته او، افغانستان نیروهای امنیتی خود را به کمک جهان ساخت و حالا نیروهای امنیتی در ساحه جنگ نیاز به کمک جهانی ندارد؛ اما در ساحه مالی نیازمند استیم که در چارچوب دو موافقتنامه دراز مدت همکاری مالی و حمایتی کمک خواهیم شد.
او از کمک‌های جامعۀ جهانی تشکر کرد و افزود: « به جامعه جهانی اطمینان می‌دهیم که دور نیست، ما برای حفظ صلح جهانی شانه به شانه در گوشه‌های مختلف جهان کار خواهیم کرد».
سرپرست وزارت داخله تصریح کرد: «در افغانستان چیزیی که ما با آن درگیر استیم تروریست است نه تروریزم؛ و اگر دنیا واقعاً می‌خواهد از تروریزم خلاص شود باید لانه هایش را در جاهای دیگر نابود سازد و افغانستان به چهار راه تروریستان تبدیل شده است.
او هدف برگزاری این سیمینار را شناسایی ضعف‌های پولیس یاد کرد و از فرماندهان امنیه ولایت‌ها خواست که در این سمینار روی ضعف‌ها بحث کرده و راه‌های حل مناسب را پیشنهاد کنند.
آقای داوودزی، کم کاری برخی فرماندهان در قسمت نشان دادن شجاعت از خود و نرفتن به ساحه، نفوذ و مداخلات سیاسی در صفوف پولیس، در عرصه حقوق بشر و تخلفات برعلیه زنان و شمولیت زنان در صفوف پولیس، ناهماهنگی فرماندهان در ولایت‌ها، مبارزه با اختطاف و سرقت‌های مسلحانه را از ضعف‌های پولیس خواند و گفت که کارهای اندکی در این موارد صورت گرفته است.
سرپرست وزارت داخله افزود: پولیس در مبارزه با غصب زمین که خواست جدی رییس جمهور غنی است، کاملا ناکام بوده و وزارت داخله تلاش دارد که پولیس به وظیفه سنتی خود برگردد و در این راستا به تعلیم و تربیت بیشتر ضرورت است.
او همچنین، فرهنگ رجال برجسته را از مشکلات دیگر پولیس خواند.
وی تصریح کرد: « از ناحیه فرهنگ رجال برجسته متضرر استیم، وزرا مقام‌های عالی رتبه دولتی، شاروال، معینان و حتا آمرین حوزه‌ها، موترهای تعقیبی دارند که فقط نمایش است و دیگر قابل تحمل نیست».
او در اخیر به دشمنان افغانستان هشدار داد که در این فکر هرگز نباشند که این نظام سقوط خواهد کرد. «این خواب است و خیال است و محال؛ کشور به حدی رسیده که چند نفر به نام این و آن نتوانند این نظام را ضربه بزنند و یا سقوط دهند».
هم‌زمان با این سمینار، وزارت دفاع و امنیت ملی نیز به صورت جداگانه چنین سمینار های را برگزار کرده اند و قرار است امروز، این سه نهاد با هم به صورت مشترک روی مشکلات نیروهای امنیتی بحث کنند و فردا هم بیانیه مشترک هر سه نهاد صادر خواهد شد.

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.