رییس کمیتۀ خدمات نظامی سنای امریکا: تقویت قوای امنیتی افغانستان بدترین کابوس برای طالبان است

گزارشگر:26 میزان 1393 - ۲۵ میزان ۱۳۹۳

mnandegar-3رییس کمیته خدمات نظامی سنای امریکا می‌گوید که هدف اصلی ماموریت کشورش در افغانستان تقویت قوای امنیتی افغان می باشد که این مساله بدترین کابوس برای طالبان است.
کارل لیفین رییس کمیته خدمات ملکی سنای امریکا همچنین می‌گوید که افغانستان در عرصه‌های سیاسی، اقتصادی، نظامی و اجتماعی پیشرفت‌های زیادی داشته؛ اما هنوز هم به کمک‌های جامعه بین‌المللی نیازمند است.
آقای لیفین که در نشستی در انستیتیوت صلح امریکا سخن می‌گفت اظهار داشت که آغاز کار حکومت وحدت ملی در افغانستان امیدوار کننده است؛ زیرا در نخستین روزهای کاری حکومت جدید توافقنامه امنیتی میان افغانستان و ایالات متحده و ناتو امضا شد و رسیدگی به قضیه کابل بانک از سر گرفته شد.
این سناتور امریکای افزود: «اولین عملکردهای حکومت جدید در افغانستان مایه امیدواری برای آیندۀ بهتر افغانستان است؛ زیرا به عقیده وی، رهبران حکومت وحدت ملی، نه به آجندای گروه گرایی و فرقه گرایی، بلکه به عمران افغانستان تمرکز کرده اند».
رییس کمیته خدمات نظامی سنای امریکا تاکید کرده است که پیشرفت نیروهای امنیتی افغان بالاتر از توقع مقام هایی امریکایی بوده است.
این گفته‌ها در حالی مطرح می‌گردد که گروه بحران به تازه‌گی ساختار فعلی حکومت جدید افغانستان را شکننده خوانده و از رهبران سیاسی افغان می‌خواهد تا در پیشبرد امور افغانستان خویشتنداری کنند.

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.