یک بانوی جوان در بامیان سر بریده شد

- ۰۲ میزان ۱۳۹۱

مقام های امنیتی در ولایت بامیان می گویند که یک زن جوان در ولسوالی شیبر این ولایت، به ضرب چاقو به قتل رسیده است.
احمد علی‌یار آمر مطبوعات فرماندهی پولیس بامیان، روز گذشته به خبرگزاری گفت که یک زن حدود ۲۵ ساله به نام عاقله بنت سرور در روستای شنبل ولسوالی شیبر ولایت بامیان توسط چاقو به قتل رسیده است.
وی افزود که این زن بر اثر بریدن رگهای گلویش توسط چاقو از بین رفته است.
به گفتۀ علی‌یار، تا هنوز انگیزۀ این قتل مشخص نشده، اما برادر مقتول، شوهر این زن را که محب علی نام دارد متهم به قتل خواهرش نموده است.
وی گفت که تحقیقات در زمینه جریان دارد و محب علی شوهر زن کشته شده در توقیف پولس به سر می‌برد، اما او گفته است که زنش خودکشی کرده است.
در سال‌های پسین این اولین قضیه در نوع خود می‌باشد و تا هنوز در ولایت بامیان همچو قتلی سابقه نداشته که زنی توسط چاقو رگ‌های گردنش بریده شده و به قتل رسیده باشد.
این در حالی است که چندی پیش ریاست امور زنان و ومدافعین حقوق بشر از افزایش قتل زنان در این ولایت اظهار نگرانی کرده بودند.
بر اساس آمارهای ارایه شدۀ دفتر زون بامیان کمیسیون مستقل حقوق بشر افغنستان، در یک سال اخیر خشونت علیه زنان در این ولایت افزایش یافته است.
داکتر حبیبه سرابی افزایش آمار خشونت علیه زنان را در این ولایت تأیید نموده، گفت: «هیچ کسی تاهنوز در این ولایت به اتهام قتل زنان و یا اعمال خشونت علیه زنان مجازات نشده است.»
وی افزود که عدم پیگرد قضایی و مجازات نشدن عاملین خشونت علیه زنان سبب افزایش خشونت علیه زنان در بامیان شده است.
عمده‌ترین موارد خشونت در یک سال گذشته علیه زنان در ولایت بامیان، تجاوز دسته‌جمعی بالای یک زن، تجاوز دسته جمعی بالای یک دانش‌آموز صنف نهم  در ولسوالی یکه‌ولنگ ولایت بامیان، قتل دو زن در درۀ ککرک و قتل یک دختر شانزده ساله در خانۀ یک وکیل شورای ولایتی بامیان بوده است که در این موارد تا هنوز هیچ کسی مجازات نشده است.
از طرفی هم عدم رسیده‌گی عادلانه به دوسیۀ قتل زنان در ولایت بامیان، سبب انتقاد و خشم جامعه مدنی و فعالین حقوق بشر در این ولایت شده است.
آنان همواره در راهپیمایی‌ها و نامه‌های سرگشاده از دولت مرکزی و شخص رییس‌جمهور خواهان رسیده‌گی عادلانه به این قضایا شده اند.

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.