داکتر عبدالله: باید بررسی شود حضور مشاورین خارجی چه کمکی به ایجاد ظرفیت کرده است

گزارشگر:6 عقرب 1393 - ۰۵ عقرب ۱۳۹۳

رییس اجراییه دولت وحدت ملی می‌گوید که ظرفیت‌ها باید در نهادهای داخلی ارتقا داده شوند تا کشور همواره محتاج ظرفیت‌های بیرونی نباشد.
داکتر عبدالله عبدالله روز دوشنبه در آغاز نشست کابینه ارزیابی موثریت موجودیت مشاورین خارجی و کمک آن‌ها برای ایجاد ظرفیت سازی در کشور را مهم خواند.
آقای عبدالله گفت، در کنار مصارفی که برای پرداخت معاش مشاورین خارجی در وزارت‌ها و موسسات همکارشان صورت می‌گیرد mnandegar-3چگونگی سودمندی حضور آنان باید مورد بررسی قرار گیرد.
او گفت: البته وزارت‌ها ضرورت به همکار و مشاورین خارجی دارند که این مساله باید همزمان باشد با این‌که ظرفیت هر روز در داخل وزارت‌های سکتوری ساخته شود. یکی از مسایلی که باید در این راستا بررسی صورت گیرد، همین است که چقدر موجودیت مشاورین خارجی موثر است و چقدر کمک کرده به ایجاد ظرفیت.
این اظهارات در حالی صورت می‌گیرد که به اساس گزارش‌ها میلیاردها دالر پول کمک به افغانستان، صرف پرداخت معاشات مشاورین خارجی شده است.
گفته می‌شود که در افغانستان بیش از پنج هزار مشاور خارجی کار می‌کنند.
در همین حال، شماری از کارشناسان اقتصادی کارکرد مشاورین خارجی در افغانستان را غیر موثر خوانده و می‌گویند با فعالیت آنان هیچ نوع سیاست اقتصادی کار آمد در این کشور پیاده نشده است.

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.