حملۀ مرموز به جان جنرال ظاهر ظاهر

گزارشگر:19 عقرب 1393 - ۱۸ عقرب ۱۳۹۳

یک حملۀ کنندۀ انتحاری حوالی ساعت هشت صبح روز گذشته خود را در داخل دفتر فرمانده پولیس ولایت کابل منفجر کرد.
یک منبع پولیس که خواست نامش فاش نشود، به رسانه‎ها گفت: « فرد انتحاری با یک موتر خاص (البته هنوز شناسایی نشده) وارد فرماندهی پولیس کابل شده و در داخل دفتر جنرال ظاهرظاهر فرمانده پولیس کابل در انتظار داخل‌شدن وی بوده که در فاصله ۳ تا ۴ دقیقه پیش از داخل‌شدن آقای ظاهر به دفتر کارش خود را انفجار داده است».mnandegar-3
در این حمله، دگروال یاسین مسوول دفتر جنرال ظاهر کشته شده و در کنار آن هشت تن دیگر به شمول غیرنظامیان زخم برداشته‌اند.
جنرال ظاهر دیروز پس از این حمله گفت که این انفجار توسط یک عامل انتحاری انجام شده و فرد انتحاری در لباس غیرنظامی بوده است.
آقای ظاهر تصریح کرد که تحقیقات ابتدایی آغاز شده است.
جنرال ظاهر ظاهر فرمانده پولیس کابل، یکی از کارکشته‌ترین جنرال‎های پولیس افغانستان است. آقای ظاهر به دلیل کارکردهای قابل توجهی‌که در چندسال اخیر داشته است، از محبوبیت خاصی در میان شهروندان کشور برخوردار است. پس از دست‌گیری حبیب استالف و عاملان تجاوز گروهی پغمان که همه به دار آویخته شدند، محبوبیت جنرال ظاهر دو چندان شد.
آقای ظاهر در انتخابات ریاست‎جمهوری نیز پس از آن سر زبان‏‎ها افتید که جلو تقلب ضیاءالحق امرخیل رییس دبیرخانۀ کمیسیون انتخابات را گرفت. جنرال ظاهر در روز برگزاری انتخابات گفت که «دزد را با پشتاره گیر کرده است.»
با این حال، او بارها از جانب گروه‏‎های تبه‎کار و تروریستی تهدید به مرگ شده است.
قبلاً رییس خدایداد، سر دستۀ یک باند تبه‌کار در کابل جنرال ظاهر ظاهر را تهدید کرده بود.
حمله بر دفتر جنرال ظاهر، بازتاب گسترده‎یی در شبکه‎های اجتماعی داشت. شهروندان کشور از این‎که این حمله ناکام شده است، ابراز خرسندی کرده‎اند و خواستار تحقیقات جدی در این خصوص شدند.
آن‏‎ها از جنرال ظاهر خواسته‎اند که نتیجۀ تحقیقات خویش را با مردم در میان بگذارند.
تاهنوز روشن نیست که عامل انتحاری چه‌گونه توانسته خود را از نقاط بازرسی بسیار حساس فرماندهی پولیس بگذارند و خود را به دفتر فرمانده پولیس کابل برساند.
طالبان مسوولیت این رویداد را بر عهده گرفتند.

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.