بلغاریا بیش از صد نیرو به افغـانستان اعزام می‌کـند

گزارشگر:24 عقرب 1393 - ۲۳ عقرب ۱۳۹۳

mnandegar-3وزارت دفاع بلغاریا اعلام کرده است که با آغاز ماموریت جدید ناتو در افغانستان، این کشور ۱۱۰ نظامی به افغانستان اعزام می‌کند تا در این ماموریت سهم بگیرد.
نیکولای نین چییف، وزیر دفاع بلغاریا روز گذشته در مراسمی اعلام کرد که بیشتر این نظامیان، مربیان بلغاری هستند که برای آموزش و مشوره‌دهی به نیرورهای امنیتی افغانستان به این کشور اعزام می‌شوند.
او هم‌چنان گفت که شماری از این نیروها نیز وظیفه تامین امنیت میدان هوایی قندهار در جنوب افغانستان را بر عهده خواهند داشت.
نظامیان بلغاری در حالی به افغانستان اعزام می‌شوند که قرار است تا پایان سال جاری میلادی، ماموریت نیروهای بین المللی در افغانستان پایان یابد.
پیشتر دولت جدید افغانستان دو پیمان امنیتی با امریکا و ناتو امضا کرد که بر اساس آن، ماموریت جدید این نیروها که آموزش و مشوره‌دهی به نیروهای افغان است آغاز خواهد شد.
پیشتر، منشی عمومی ناتو در سفری به کابل اعلام کرد که با پایان ماموریت رزمی نیروهای بین المللی در افغانستان، فصل جدیدی از همکاری ها آغاز شد.
شماری از کشورهای عضو ناتو به شمول بلغاریا نیز اعلام کرده اند که با آغاز ماموریت جدید این سازمان در افغانستان، در این ماموریت سهم خواهند گرفت.
روز گذشته نیز مارتین لایدیگارد، وزیر خارجه دنمارک در سفری به کابل اعلام کرد که کشورش برای کمک دوامدار به افغانستان با سایر همکاران بین المللی متعهد است.
او گفت که دنمارک تا سال ۲۰۱۷ میلادی، سالانه مبلغ ۹۰میلیون دالر به افغانستان کمک می‌کند.

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.