هدف حمله‌ انتحاری روز یک‌شنبه در کابل/ شکریه بارکزی نه، معاون دوم رییس‌جمهور بود

گزارشگر:27 عقرب 1393 - ۲۶ عقرب ۱۳۹۳

حملۀ روز یک شنبه ۲۵ آبان/ عقرب در کابل، به جان شکریه بارکزی نه، بلکه به جان سرور دانش معاون دوم رییس جمهوری تدارک دیده شده بود.
یک منبع معتبر، ناوقت روز ۲۵ عقرب، در تماس به روزنامۀ ماندگار گفته است که حمله انتحاری، در جادۀ دارالامان به جان شکریه بارکزی عضو مجلس نمانیده‌گان نبوده و خانم بارکزی به شکل تصادفی در این حادثه گیر شده است. mnandegar-3
تا اکنون هیچ فرد و گروهی مسوولیت این رویداد را به عهده نگرفته است.
دلیل به عهده نگرفتن مسوولیت این حمله، می‌تواند ناشی از به هدف نرسیدن انتحاری باشد.
منبع گفت که صبح آن روز، منزل و مسیر راهی که آقای دانش معاون رییس جمهور حرکت می‌کرد، به شدت زیر کنترل نیروهای امنیتی بود تا از حملۀ انتحاری به جان او جلوگیری شود.
این منبع گفته است که آن حملۀ انتحاری به هدف از بین بردن سرور دانش، معاون دوم رییس جمهور بوده است و منابع از قبل در مورد احتمال چنین حمله‌یی اطلاع داشته اند.
به گفتۀ منبع، موتر حامل سرور دانش معاون دوم رییس جمهور، از سمت دارالامان به سوی دهمزنگ می‌آمد و تا رسیدن به محل انفجار، یک دقیقه فاصله داشته است.
وقتی موتر حامل انتحاری می‌خواست از یک کوچۀ فرعی خودش را به سرک عمومی بکشاند و به سوی موترهای حامل معاون دوم رییس‌جمهور بشتابد، متوجه می‌شود که قادر به چنین کاری نیست و نمی‌تواند به ساده‌گی به جاده عمومی بپیوندد.
به گفته منبع، شاید انتحاری به این باور بوده است که از طرف نیروهای امنیتی شناسایی شده است، به همین دلیل دفعتاً بی‌ آن‌که کار از دستش برود، خود را در کنار سرک در نزدیکی نیروهای امنیتی و در میان مردم انفجار می‌دهد.
به گفته منبع، موتر حامل خانم بارکزی به‌گونۀ تصادفی در این لحظه مثل سایر موترهایی‌که در محل حضور داشتند، در محل حادثه قرار گرفته بود و انتحاری هم در نزدیکی آن خودش را منفجر کرد.
منبع می‌گوید که به دلیل اینکه خانم بارکزی به عنوان یک چهرۀ مشهور در نزدیک رویداد توقف داشت و موترش از اثر این انفجار آسیب دید، باور به این شد که حمله به قصد ترور خانم بارکزی طراحی شده بود، در حالی چنین نیست.
در حمله روز یک شنبه، خانم بارکزی، عضو مجلس نماینده‌گان جان سالم به در برد؛ اما سه تن دیگر به شمول یک دختر دانشجو به نام قدسیه شهید شدند و نزدیک به سی تن دیگر زخم برداشته بودند.

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.