مشاور امنیت ملی پاکستان: ما مخالف طالبان نیستیم

گزارشگر:28 عقرب 1393 - ۲۷ عقرب ۱۳۹۳

مشاور امنیت ملی نخست‌وزیر پاکستان می‌گوید که طالبان با آن‌ها دشمنی ندارد، پس لزومی نمی‌بینند که با این گروه بجنگند. او گفت: مبارزه یا مذاکره با طالبان افغانستان به پاکستان مربوط نمی‌شود.
سرتاج عزیز مشاور نخست وزیر پاکستان در مصاحبه با رسانه‌های خارجی اظهار داشت: شبه‌نظامیانی که خطری برای پاکستان ندارند نباید هدف قرار بگیرند.
وی افزود: شبه‌نظامیان مخالف امریکا بدون هیچ دلیلی تبدیل به مخالفان سرسخت پاکستان شده‌‌اند که این روند نباید ادامه پیدا کند.mnandegar-3
عزیز تأکید کرد: در جنگ افغانستان گروه‌های شبه‌نظامی به کمک پاکستان و امریکا تجهیز شدند، اما واشنگتن همه گروه‌های شبه‌نظامی را به پاکستان سرازیر کرده است. تعدادی از این گروه‌ها برای ما خطرناک هستند و تعدادی برای امریکا؛ پس چرا ما باید با همه آنها دشمن باشیم.
مشاور نخست وزیر پاکستان گفت: ارتش علیه شبه‌نظامیانی که به امریکا حمله کرده بودند وارد عمل شد و حتی کسانی را که باقی ماندند پاکسازی کرد.
سرتاج عزیز اظهار داشت: مبارزه یا مذاکره با طالبان افغانستان به پاکستان مربوط نمی‌شود و شبکه حقانی نیز از گروه‌های وابسته به همین گروه می‌باشد.
وی افزود: با اینکه مذاکره با طالبان افغانستان به دولت این کشور مربوط می‌شود ما تلاش می‌کنیم با طالبان مذاکره کنیم اما روابط پاکستان با طالبان افغانستان مانند دهه نود مستحکم نیست.

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.