مجلس سنا به مسوولان امنیتی: دربـارۀ جاسـوسان لب به سـخن بگـشایید

گزارشگر:10 قوس 1393 - ۰۹ قوس ۱۳۹۳

اعضای مجلس سنا ضمن قدردانی از نیروهای امنیتی به منظور مبارزه با حملات انتحاری، از مردم افغانستان می‌خواهند که در تأمین امنیت کشور با نیروهای امنیتی بیشتر همکاری کنند.
فضل‌هادی مسلم یار رییس مجلس سنا با اشاره به افزایش حملات و ناآرامی‌ها در کشور به ویژه در کابل گفت: «دشمنان مردم افغانستان نمی‌خواهند که در کشور نظام باثبات و دموکراتیک استقرار یابد؛ لهذا بر مردم است که در پهلوی قوای مسلح ایستاد شوندmnandegar-3 و در برابر غلامان بیرونی مبارزه کنند».
آقای مسلم یار از نیروهای امنیتی به عنوان پاسداران منافع مردم افغانستان یاد کرد و افزود: لباسی که نیروهای امنیتی به تن می‌کنند، نشانۀ عزت ملی افغانستان است.
او تأکید کرد که باید فاصله میان دولت و مردم از میان برداشته شود.
علی اکبر جمشیدی دیگر عضو خاطر نشان کرد: « همه می‌دانند که پشت سر تمام چالش‌های امنیتی افغانستان دست استخبارات بیرونی است.»
آقای جمشیدی بیان داشت: «حکومت باید بخش‌های عقیدتی و تبلیغاتی را از طریق وزارت حج و اوقاف و شورای علما فعال سازد تا آنان به مردم و آنانی که به شوق بهشت انتحار می‌کنند بفهمانند که هم خود را هلاک می‌کنند و هم باعث از بین رفتن افراد بی‌گناه می‌شوند».
این سناتور هشدار داد: اگر حکومت متوجه نباشد و از طریق مساجد، تکیه خانه‌ها و منابر چنین تبلیغاتی را به راه نیاندازد، با سرنوشت حکومت «امان الله خان» دچار خواهد شد.
آوازه‌‍هایی وجود دارد که مجریان حملات با حمایت جاسوسان خارجی در موترهای زره دار وارد کابل می‌شوند و بر اهداف معینی حمله می‌کنند.
در همین حال، نثار حارث در این مورد گفت: «آوازه‌هایی وجود دارد که دشمنان مردم افغانستان در حکومت به ویژه در صفوف نیروهای امنیتی رخنه کرده اند و تروریستان را با موترهای زره از لوگر و میدان وردک به کابل انتقال می‌دهند؛ اگر چنین نباشد چطور انتحارکننده‌ها بدور از چشمان نیروهای امنیتی وارد مناطق مهم کابل می‌شوند».
آقای حارث با تاکید از حکومت به ویژه نیروهای امینی خواست که لب بگشایند و افراد جاسوس را افشا کنند.
فضل هادی مسلم یار نیز تاکید ورزید که جاسوسان باید افشا شده و به اشد مجازات محکوم شوند تا دیگران از آنان عبرت بگیرند.
سناتوران گفتند: کار دشمنان مردم افغانستان به حدی رسیده که آنان بر زنان، کودکان و موسفیدان رحم نمی‌کنند و حتا بر مساجد حمله می‌کنند.
رییس مجلس سنا، بار دیگر بر تغییر استراتیژی حکومت در مبارزه با دشمن و جنگ علنی با پاکستان تأکید ورزید و گفت: تلفاتی که ما در ۱۳ سال گذشته از جنگ استخباراتی پاکستان متقبل شده‌ایم؛ بهتر بود که جنگ علنی می‌کردیم؛ در آن صورت جبهۀ جنگ معلوم می‌شد یا ما به اتک می‌رسیدیم یا آنان تا به کابل می‌رسیدند.

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.