وزیر دفاع: اگر با خروج ناتو شکست می‌خوریم بگذار بخوریم!

- ۰۴ میزان ۱۳۹۱

سترجنرال بسم‌الله محمدی وزیر دفاع کشور در پاسخ به نگرانی‌هایی در مورد خروج نیروهای خارجی در سال ۲۰۱۴ میلادی از کشور گفته است که اگر با خروج نیروهای خارجی وضعیت خراب می‌شود و ما شکست می‌خوریم، بگذار بخوریم، شکست خورده می‌تواند شکست هم بدهد.
وزیر دفاع که روز گذشته در مجلس سنا سخن می‌زد، با تأکید بر ضرورت خودکفایی نظامی افغانستان اظهار داشت که برای تأمین امنیت مطلوب توسط افغان‌ها، نیروهای ناتو باید از افغانستان خارج شوند.
بسم‌الله محمدی گفت: تا زمانی‌که ناتو در افغانستان حضور داشته باشد، نمی‌توانیم نیرومند، ‌متکی به خود و مستقل عمل کنیم و همیشه باید به بیگانگان متکی باشیم.
وی که برای پاسخ به سوالات نماینده‌گان مجلس سنا در این مجلس حضور یافته بود در رابطه با وضعیت امنیتی افغانستان خاطرنشان کرد: می‌خواهیم روی پاهای خود بایستیم، پس باید کمبودها را جبران کرده و استقلال خود را از نیروهای خارجی‌ به دست آوریم.
وی تصریح کرد: چالش‌های عمده‌یی در بخش نیروهای هوایی، توپخانه و نیروهای زرهی داریم که امیدواریم تا دو سال دیگر این چالش‌ها برطرف شود.
وزیر دفاع خاطرنشان کرد: اگر با خروج نیروهای ناتو وضعیت خراب می‌شود و ما شکست می‌خوریم، بگذار بخوریم؛ شکست خورده می‌تواند شکست هم بدهد.
محمدی در رابطه با حملات نیروهای افغان به سربازان خارجی، گفت: با نزدیک شدن زمان خروج نیروهای خارجی از افغانستان، دشمنان می‌خواهند وضعیت را در افغانستان وخیم کرده و به اعتماد شکل گرفته بین ۲ طرف آسیب وارد کنند.
وی افزود: بر اساس تحقیقات، ۲۰ درصد حملات نیروهای افغان به نظامیان خارجی، ناشی از نفوذ طالبان و ۸۰ درصد دیگر آن به دلیل واکنش‌های لحظه‌ای است.
این مقام ارشد نظامی افزود: تلاش داریم با تقویت بخش اطلاعاتی خود‌ از این قبیل حملات جلوگیری کنیم.
وزیر دفاع افغانستان در خصوص حملات موشکی پاکستان به مناطق شرقی افغانستان خاطرنشان کرد که‌ در سفر روز گذشته خود به ولایت کنر تحقیقاتی را در این رابطه انجام داده که ابتدا باید نتایج این تحقیقات را با شخص رئیس جمهور و شورای امنیت ملی افغانستان در میان بگذارد.
وی تصریح کرد: حکومت افغانستان در رابطه با این حملات، بی‌تفاوت نیست و به دنبال راهی است تا بتواند از این حملات به شکل قاطع و جدی جلوگیری کند.
محمدی هشدار داد: دشمنان افغانستان می‌خواهند وضعیت امنیتی شهر کابل را از طریق ناامن کردن ولایت‌های لوگر و میدان‌وردک خراب کنند، ‌همانطور که شرق افغانستان را ناامن کردند اما وزارت دفاع افغانستان برای جلوگیری از این کار، اقداماتی را انجام داده است.
وی افزود: ما عملیات جدیدی را تحت عنوان «نوید» با تمام دقت برنامه‌ریزی کرده‌ایم که در همه مناطق افغانستان عملی خواهد شد.

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.