احمد مسعود: طالبان به هیچ تعهد خود به غیرقرارداد خود با آمریکا عمل نکرده‌اند.





۳۵ گامِ ساده تا تناسبِ ‌اندام از داکتر اوز

گزارشگر:چهار شنبه 19 قوس 1393 - ۱۸ قوس ۱۳۹۳

mnandegar-3

 

بخش نخست

تناسب ‌اندام، یکی از مولفه‌های زیبایی است و برای افرادی که اضافه‌وزن دارند، کاهش وزن گامی بلند به سوی تناسب ‌اندام و زیبایی محسوب می‌شود. داکتر اوز، نویسندۀ این متن، در شهر کلیولند اوهایو در امریکا به دنیا آمده و مدارک تحصیلی خود را از دانشگاه‌های «هاروارد»، «پنسیلوانیا» و «مدرسۀ تجارت وارتون» گرفته است. او برندۀ ۵ جایزۀ «برنامۀ تلویزیونی روزانۀ امی»، نایب رییس و استاد جراحی در دانشگاه کلمبیاست. هم‌چنین مدیریت موسسۀ قلب و عروق و برنامۀ طبِ مکمل در بیمارستان پروتستان نیویارک را به‌عهده دارد.
علایق پژوهشی او عبارت‌اند از: جراحی قلب، طب مکمل و سیاست‌های مرتبط با مراقبت‌های بهداشتی. او بیش از ۴۰۰ کتاب، مقاله و کتاب پزشکی نوشته و چند اختراع به ثبت رسانده است و معمولاً سالانه بیش از ۱۰۰ عمل جراحی قلب انجام می‌دهد. پیش از این، داکتر اوز به‌عنوان یک متخصص برجستۀ سلامت در بیش از ۵ فصل از برنامه‌های بسیار پُرطرفدار «اپرا وینفری» در سراسر دنیا، حضور مداوم داشته است. داکتر اوز می‌گوید: «اگر برای کاهش وزن تصمیم به انجام عمل جراحی یا مصرف مکمل‌های غذایی گرفته‌اید، حتماً همین حالا فراموشش کنید. فقط و فقط چند تغییر کوچک و ساده در عادت‌های غذایی روزانه، شما را به اندامی ایده‌آل می‌رساند، البته اگر به این توصیه‌ها عمل کنید.»
۱ـ وعده‌های غذایی‌تان را زمان‌بندی کنید: غذای روزانه را در زمان‌های مشخص بخورید. در این‌صورت مطمیناً قبل از وعدۀ غذایی برنامه‌ریزی شده، سراغ غذایی ناسالم نمی‌روید.
۲ـ با آجیل [میوۀ خشک] ته‌بندی کنید: خوردن یک مشت آجیل سیرتان می‌کند. برای تغییر ذایقه بد نیست مغزهای خیسانده در آب را هم امتحان کنید که طعم تازه‌گی می‌دهند و خوش‌خوراک‌تر هستند.
۳ـ در پارک با دوستان‌تان قرار بگذارید: بهتر نیست محل دیدار دوستان به جای رستورانت، پارک یا باشگاه ورزشی یا هر فعالیت تفریحی دیگری باشد؟
۴ـ آرام‌تر غذا بخورید: شک ندارم تند غذا می‌خورید. حین خوردن به گفت‌وگو ادامه دهید تا مجبور نشوید لقمه‌های بزرگ بزرگ ببلعید!
۵ـ از میان‌وعده‌های بسته‌بندی‌شده دوری کنید: هرگز میان‌وعده‌‌ها را از جعبه، پاکت یا کیسه نخورید. برای به اندازه خوردن، چند میان‌وعدۀ متفاوت با مشت‌تان پیمانه کنید.
۶ـ شیر کم‌چرب بخورید: به جای آب‌میوه، در وعدۀ صبحانه شیر کم‌چرب بنوشید. افراد بسیار چاق با این کار کالری کمتری دریافت کرده‌اند.
۷ـ سویا بخورید: دانۀ سویا یک اسنک کم‌کالری است، آن را وارد فهرست غذاهای‌تان کنید.
۸ـ پروتیین را فراموش نکنید: سعی کنید در هر وعدۀ غذایی پروتیین خالص (بدون چربی) بگنجانید، چون بیشتر از موادغذایی دارای چربی و نشاسته سیرتان می‌کند.

منبع: salamatiran.com

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.