۳۵ گامِ ساده تا تناسبِ ‌اندام از داکتر اوز

گزارشگر:شنبه 22 قوس 1393 - ۲۱ قوس ۱۳۹۳

بخش دوم

mnandegar-3۸ـ پروتیین را فراموش نکنید: سعی کنید در هر وعدۀ غذایی پروتیین خالص (بدون چربی) بگنجانید، چون بیشتر از موادغذایی دارای چربی و نشاسته سیرتان می‌کند.
۹ـ خوب بخوابید: کمبود خواب سطح هورمون‌های تنظیم گرسنه‌گی بدن را به هم می‌ریزد و باعث افزایش اشتهای کاذب می‌شود.
۱۰ـ شکر کم بخورید: حتماً برچسب روی بسته‌های موادغذایی را بخوانید، بیش از ۴ گرم در هر وعده شکر مصرف نکنید.
۱۱ـ اسموتی تهیه کنید: این دستور تهیۀ دسر را هیچ‌وقت فراموش نکنید؛ مخلوطی از چند توت زمینی، یک کیله، شیر کم‌چرب، ۱ قاشق چای‌خوری عسل و ۱ قاشق چای‌خوری غلات پرک شده.
۱۲ـ میان‌وعدۀ ورزشی میل کنید: حتماً قبل از ورزش ماست کم‌چرب را با توت‌زمینی یا هر میوۀ دیگری مخلوط و میل کنید.
۱۳ـ بعد از ساعت ۷ شب لب به غذا نزنید: رعایت نکردن این توصیه، به احتمال زیاد خوردن غذای ناسالم را بیشتر و خواب شیرینِ شب را کمتر می‌کند.
۱۴ـ از خوردن چربی‌های سالم لذت ببرید: خوردن چربی‌های سالم مانند زیتون، ماهی سالمون و مغز گردو لذت‌بخش است.
۱۵ـ حبوبات بخورید: به حبوبات بیشتر علاقه نشان دهید. حبوبات نسبت به گوشت‌ها جای‌گزین سالم و مقرون به‌صرفه‌یی هستند و معده را پر می‌کنند.
۱۶ـ هوشمندانه خرید کنید: در زمان مشخص و محدود و با همراه داشتن فهرستی از نام خوراکی‌ها، به خرید بروید. به این ترتیب پرسه زدن در بخش «موادغذایی نیمه‌آماده» حذف می‌شود.
۱۷ـ بی‌آب نمانید: تشنه‌گی را با گرسنه‌گی اشتباه نگیرید. یک پیاله آب، ولع گرسنه‌گی را از بین می‌برد.
۱۸ـ مُرچِ قرمز را سر سفرۀ‌تان بیاورید: خوردن مرچ قرمز در اول روز، اشتهای خوردن غذای بعدی را کم می‌کند.
۱۹ـ بشقاب کوچک بهتر است: از بشقاب خیلی بزرگ استفاده نکنید. یک شام سالم در بشقاب کوچک هم می‌گنجد. پس بشقاب کودکانه برای بزرگ‌سالان می‌تواند مناسب‌تر باشد.
۲۰ـ تمرین‌های کششی را فراموش نکنید: عضله حداقل ۴ برابر کالری و چربی می‌سوزاند. پس ۲ یا ۳ روز در هفته هر بار ۲۰ دقیقه تمرین کششی استقامتی انجام دهید تا عضله بسازید.
۲۱ـ با حواس‌پرتی غذا نخورید: با سربه‌هوا خوردن به دردسر می‌افتید. برای شروع، از غذاخوردن جلوِ تلویزیون بپرهیزید، در غیر این صورت کالری بیشتری دریافت می‌کنید.

منبع: salamatiran.com

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.