سربازان فرانسوی به حضورشان در افغانستان پایان می‎دهند

گزارشگر:یک شنبه 30 قوس 1393 - ۲۹ قوس ۱۳۹۳

وزارت دفاع فرانسه اعلام کرد ماموریت نظامی این کشور در افغانستان رسماً در ۳۱ دسمبر سال جاری میلادی پایان می‌یابد و آخرین نیروهای فرانسه نیز این کشور را ترک خواهند کرد.
به گزارش خبرگزاری فرانسه، خروج حدود ۱۵۰ سرباز از کابل به ماموریت ۱۳ ساله فرانسه به عنوان بخشی از نیروهای بین‌المللی کمک به برقراری صلح و امنیت در افغانستان (ایساف) پایان خواهد داد.mnandegar-3
فرانسه در ابتدا چهار هزار سرباز در میان نیروهای ناتو مستقر کرد که این تعداد در سال ۲۰۱۰ میلادی به بیش از ۱۳۰ هزار نیرو رسید.
فرانسه از سال ۲۰۱۲ میلادی نیروی ضربت در افغانستان ندارد. ۷۰ هزار تن از سربازان فرانسه در سراسر افغانستان گشت‌زنی کرده‌اند که در بین آنها ۸۹ تن کشته و ۷۰۰ تن دیگر زخمی شدند.
ارتش فرانسه از آن زمان در آموزش ارتش افغانستان شرکت داشته است.
یکی از سخنگویان ارتش فرانسه گفت: به طور کل ما در آموزش ۲۱ هزار افسر بدون درجه و کارشناس شرکت داشته‌ایم. ارتش افغانستان از سال ۲۰۰۲ میلادی از ۱۲ هزار نیرو به ۳۵۰ هزار نیرو افزایش یافته است.
این ماموریت ناتو در ماه جاری میلادی پایان می‌یابد. حدود ۱۲ هزار و ۵۰۰ سرباز خارجی که اغلب از کشور امریکا هستند، در سال ۲۰۱۵ میلادی در نقشی حمایت‌کننده از ارتش افغانستان در این کشور باقی خواهند ماند.

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.