محمد محقق: نامزدان وزارت‎های کلیدی تا یکی‎دو روز معرفی می‎شوند

گزارشگر:دو شنبه 1 جدی 1393 - ۳۰ قوس ۱۳۹۳

mnandegar-3معاون دوم رییس اجرایی حکومت وحدت ملی می‌گوید که نامزدان وزارت‎های کلیدی، احتمالاً تا یک یا دو روز معرفی خواهند شد.
محمد محقق روز یکشنبه در نشست شورای مجاهدین افغانستان در کابل همچنان گفت که تلاش دارند در کابینه افراد مسلکی و کارا برگزیده شوند.
او افزود: موضوع کابینه، بخش اساسی آن شاید امروز و یا فردا انشاالله از سوی رییس صاحب جمهور و رییس اجرایی اعلام شود. بخش‌های کلیدی امنیتی و اقتصادی در یک تا دو روز اعلام می‌شود و باقی مانده اعضای کابینه، بخیر تا ظرف یک هفته یا ده روز دیگر نهایی می‌شود.»
این اظهارات در حالی مطرح می‌شوند که مجلس نماینده‎گان برای حکومت یک هفته فرصت داد تا کابینه جدید را جهت گرفتن رای اعتماد به این جرگه معرفی کند.
عبدالرووف ابراهیمی رییس این جرگه روز شنبه گفت، اگر حکومت در معیاد تعین شده وزرای جدید را معرفی نکند آنها در مورد فیصله خواهند کرد.
محمد اشرف غنی رییس جمهور افغانستان حدود ده روز قبل در دیدار با عالمان دین و اعضای مجلس گفته بود که کابینه جدید در جریان سه هفته معرفی می‌گردد.
برخی از رسانه‌ها گزارش‌هایی را نشر کرده اند که چهار وزیر از سوی رییس جمهور غنی و چهار وزیر دیگر از سوی رییس اجرایی مشخص شده اند.
در این حال آگاهان امور سیاسی انتقاد دارند که با گذشت نزدیک به سه ماه از ایجاد حکومت وحدت ملی رهبران این حکومت بنابر اختلافاتی که دارند، موفق به انتخاب چهره‌ها در کابینه جدید نشده اند.
اما مقام‌های حکومتی در پاسخ به این تاخیر گفته اند که در تلاش افراد متعهد و کارا اند.

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.