رییس یک نهاد قربانی امرخیل شد!

گزارشگر:دو شنبه 1 جدی 1393 - ۳۰ قوس ۱۳۹۳

شبکۀ افغانی مبارزه علیه فساد اداری و مؤسسۀ دیده‎بان مبارزه با فساد اداری، یک مقام ارشد خود را به دلیل سوءاستفاده و سرکشی مکرر از اساسنامه و مقررات کاری این نهاد، برکنار کرده است.
هرچند شبکۀ مبارزه با فساد اداری، دلیل برکناری خان‎زمان امرخیل از مسوولان این شبکه را مشخص نساخته است، اما این شبکه اخیراً به مناسبت روز جهانی مبارزه با فساد اداری، طی برنامه‎یی از شماری mnandegar-3از شخصیت‎هایی‌که در مبارزه با فساد و ایجاد شفافیت در نهادها تلاش کرده‎اند، تقدیر کرد.
در این برنامه، ضیاءالحق امرخیل رییس پیشین دبیرخانۀ کمیسیون انتخابات که در رسوایی و بدنام‎سازی انتخابات ریاست جمهوری نقش محوری داشت، تندیس مبارزه با فساد را به انارکلی هنریار عضو مجلس سنا اهدا کرد.
این کار با واکنش‌های گستردۀ شهروندان کشور در شبکه‎های اجتماعی روبر شد و مردم با انتقاد از شبکۀ افغانی مبارزه با فساد اداری، گفتند که چه‌گونه یک شخص تقلب‎کار و فاسد می‎تواند تندیس مبارزه با فساد را به کسی اهدا کند؟!
بر اساس اسناد و مدارکی که ارایه شد، ضیاءالحق امرخیل رییس پیشین دبیرخانۀ کمیسیون انتخابات در مهندسی انتخابات ریاست‎جمهوری و بدنام‎سازی آن نقش برجسته داشته است.
حالا به نظر می‎رسد شبکۀ مبارزه با فساد اداری، آقای خان‎زمان امرخیل را به همین دلیل از سمتش برکنار کرده است.
به نظر می‎رسد خان‏‎زمان امرخیل، از بستگان ضیاءالحق امرخیل باشد.
شبکه مبارزه با فساد اداری، در اعلامیه‎یی‌که به رسانه‎‏ها فرستاده است، گفته که سیف‎‌الدین بدلون به جای آقای امرخیل به حیث سرپرست این نهاد برگزیده شده است.

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.