عملیات ارتش افغانستان در مرز پاکستان تا کنون بیش از ۳۰ نیروی امنیتی کشته شدند

گزارشگر:سه شنبه 2 جدی 1393 - ۰۱ جدی ۱۳۹۳

ارتش افغانستان روز دوشنبه اعلام کرد عملیاتی را علیه طالبان در ولایت کنر راه انداخته است.
کنر پایگاه طالبان پاکستان به شمار می‌آید. طالبان پاکستان مسوول حمله به مکتبی در پیشاور-مرگبارترین حمله تاریخ این کشور- است.
یک روز پس از این حمله که هفته گذشته به کشته‌شدن ۱۴۹ نفر از جمله ۱۳۳ دانش آموز منجر شد، راحیل شریف فرمانده ارتش پاکستان و اشرف mnandegar-3غنی رییس جمهور افغانستان در گفت‌وگویی در کابل متعهد شدند « باهم علیه تروریسم بجنگند».
پس از این درگیری‌ها، جنرال محمد ایوب سالنگی سرپرست وزارت داخله به ولایت کنر که با مناطق قبیله‌یی پاکستان هم مرز است سفر کرد. این مناطق از پایگاه‌های طالبان پاکستان به شمار می‌آید و ارتش آنها را در این مناطق تحت تعقیب قرار داده است.
به گزارش خبرگزاری فرانسه، ارتش افغانستان روز دوشنبه اعلام کرد «عملیات مشترکی» را با پولیس علیه شورشیان در منطقه دانگام آغاز کرده است.
نیروهای امنیتی اعلام کردند علاوه بر عملیات زمینی، مواضع شورشیان را با بالگردهای نظامی گلوله باران کردند.
سخنگوی ارتش اعلام کرد در این عملیات ۲۱ شورشی کشته شدند. منابع آگاه این آمار را تأیید نکرده اند.
شجاع الملک والی ولایت کنر گفت: «در حالی که بین ۱۵۰۰ تا ۲۰۰۰ تن از اعضای طالبان به روستاهای دور افتاده در منطقه دانگام حمله کرده اند، درگیری‌ها از ۱۰ روز قبل آغاز شده است.»
روستاییان شکست خورده‌اند و نیروهای امنیتی از آن پس تلاش می‌کنند.
کنترل مناطق تحت کنترل شورشیان- از جمله طالبان پاکستان- را به دست گیرند.
محمد زمان وزیری فرمانده ارتش در شرق کشور گفت: «‌بیش از ۳۰ مأمور پولیس و نیروی امنیتی و ده‌ها شورشی در این درگیری‌ها کشته شدند و درگیری‌ها همچنان ادامه دارد».
هفت غیرنظامی از جمله دو دختر بچه نیز که سرنشین موتری بودند بر اثر انفجار بمبی دست ساز که کنار جاده کار گذاشته شده بود اوایل هفته در این ولایت کشته شدند.

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.