پاکستان دشمنِ جان شیعیان را آزاد می‎کند

گزارشگر:چهار شنبه 3 جدی 1393 - ۰۲ جدی ۱۳۹۳

دولت پاکستان در نظردارد سرکرده گروه تروریستی لشکرجهنگوی را آزاد کند
پاکستان در نظر دارد طی روزهای آینده سرکرده گروه ستیزه جوی لشکر جهنگوی را که در اختلافات فرقه ای در این کشور دست دارد، آزاد کند.
به گزارش خبرگزاری فرانسه، حتی با وجود قتل عام دانش آموزان در منطقه‌یی در پاکستان به دست طالبان، دولت پاکستان در نظر داردmnandegar-3 به منظور مهار عملیات شورشیان در این کشور تغییرات بنیادی در سیاست این کشور انجام داده و سرکرده گروه ستیزه جوی طالبان پاکستان را از زندان آزاد کند.
پس از آنکه مقامات دولت در ایالت پنجاب از درخواست خود مبنی بر ادامه بازداشت مالک اسحاق، سرکرده گروه لشکر جهنگوی که در قتل مسلمانان شیعه در این کشور دست دارد، صرف نظر کردند، اسلام آباد قرار است این تروریست را روز پنجشنبه آینده از زندان آزاد کند.
لشکر جهنگوی تاکنون مسوولیت تعداد زیادی از حملات مرگبار از جمله دو بمب گذاری علیه شیعیان در سال ۲۰۱۳ میلادی در شهر کویته در جنوب غرب پاکستان راکه به کشته شدن حدود ۲۰۰ نفر منجر شد، بر عهده گرفته است.
یک مقام حقوقی پاکستان در گفت‌وگو با خبرگزاری فرانسه اعلام کرد سه قاضی دادگاه عالی لاهور روز دوشنبه تصمیم گرفتند دوره حبس مالک اسحاق را تمدید نکنند.
اوایل امسال، وزرات امور خارجه امریکا مالک اسحاق را در فهرست تروریست‌های ویژه جهان قرار داد.
دادگاه ضد تروریستی پاکستان در ماه می این فرد را به برافروختن خشونت و سخنرانی‌هایی متهم کرد که باعث خشم و نفرت مردم این کشور شده است و بر اساس قوانین و مقررات عمومی این تروریست را حبس کرد.
از زمان حمله به مدرسه در شهر پیشاور پاکستان که طی آن ۱۴۹ نفر از جمله ۱۳۳ دانش آموز کشته شدند، دولت پاکستان عملیات ضد تروریستی را در سراسر این کشور گسترش داده است.
پیش از این مقامات پاکستان روز دوشنبه اعلام کردند دولت این کشور تصمیم دارد طی هفته‌های آینده ۵۰۰ تروریست را اعدام کند.
یک مقام دفتر نخست وزیر پاکستان نیز روز سه شنبه تاکید کرد نواز شریف به منظور متمرکز شدن در حمله به تروریست‌ها در نشستی با وزرای دولت، مشاوران حقوقی و مقامات ارشد ارتش، امور جاری دفتر خود را به حالت تعلیق درآورده است.
گروه تروریستی تحریک طالبان پاکستان مسوولیت حمله به مدرسه نظامیان را بر عهده گرفت است.
شیعیان حدود یک پنجم جمعیت پاکستان را تشکیل می‌دهند.

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.