اعتراف انگلیس دربارۀ جنگ افغانستان: ۱۸۶ غیرنظامی را کشته و ۴ هزارخانه را ویران کرده‌ایم

گزارشگر:دو شنبه 15 جدی 1396 - ۱۴ جدی ۱۳۹۳

mnandegar-3وزارت دفاع انگلیس با انتشار بیانیه‌یی آماری از ۸ سال جنگ خود در افغانستان، اذعان کرد که ۱۸۶ غیرنظامی را به اشتباه به قتل رسانده و ۴ هزارخانۀ افغانی‌ها را ویران کرده است.
این آمار که با استناد به قانون افشای اطلاعات محرمانه در انگلیس منتشر شده، فاش می‌کند که بیشتر کشته شده‌گان غیرنظامی هستند و تعداد زیادی کودک، زن و افراد سالخورده در بین آنها دیده می‌شود که یا به دلیل اشتباه در تبادل آتش با نیروهای انگلیسی با طالبان کشته شده‌اند و یا در حملات هوایی و توپخانه‌یی ارتش انگلیس جان خود را از دست داده‌اند.
بنابر این گزارش، ده‌ها غیرنظامی نیز به اشتباه و به این دلیل که نظامیان انگلیسی گمان می‌کردند که با خود سلاح حمل می‌کنند هدف تیراندازی قرار گرفته و کشته شدند. در این بیانیه آمده است که انگلیس به طور متوسط برای هر شهروند افغانی که به اشتباه کشته شده است ۳ هزار پوند غرامت پرداخت کرده است که این مبلغ در مقایسه با شهروندان انگلیسی که به اشتباه کشته می‌شوند، بسیار ناچیز است.
براساس این گزارش، حملات اشتباهی نیروهای انگلیسی در این ۸ سال همچنین به تخریب یا وارد آمدن آسیب جدی به ۴ هزار خانه شهروندان افغانستان منجر شده است.
وزارت دفاع انگلیس از زمان ورود به افغانستان ۴٫۲ میلیون پوند به عنوان غرامت برای واردآوردن آسیب به تاسیسات این کشور پرداخت کرده است و در مجموع ۵۷۰ میلیون پوند نیز به عنوان غرامت به خانواده غیرنظامیان کشته شده داده است.
ارتش انگلیس همچنین ۳۰۷ هزار پوند نیز به نزدیک به ۲۰۰ غیرنظامی افغانی پرداخت کرده است که به دلیل حملات انگلیس آسیب دیده‌اند. بنابراین گزارش بیشترین کشته‌های حملات اشتباهی نیروهای انگلیسی به سال‌های ۲۰۰۹ تا ۲۰۱۰ و ۲۰۱۰ تا ۲۰۱۱ برمی‌گردد و برای مثال تنها در یک حمله اشتباه نیروهای انگلیسی بیش از ۴۰ شهروند غیرنظامی کشته شدند.

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.