نماینده‌گان زابل: افراد مسلح خارجی با خانواده‌های شان در زابل جابجا شده‌اند

گزارشگر:شنبه 20 جدی 1393 - ۱۹ جدی ۱۳۹۳

شماری از نماینده‌گان مردم زابل می گویند که جابجایی افراد مسلح خارجی در برخی ازولسوالی‌های این ولایت، سبب نگرانی مردم شده است.
عبدالحبیب اندیوال یکی از این نماینده‌گان می‌گوید: اخیراً یک‌صدو پنجاه خانواده خارجی مسلح در ولسوالی‌های خاک افغان، دای‌چوپان و نوبهار ولایت زابل، جابجا شده اند.mnandegar-3
به گفتۀ آقای اندیوال، درمیان این خانواده‌ها، افراد مسلح عربی زبان، چیچینی، ازبک و پاکستانی موجود است.
آقای اندیوال افزود: «این خانواده‌هابا خود سلاح پیکا، کلاشینیکوف و امونیم نایتریت آورده اند، در ترکیب این خانواده‌ها، ازبک، افرادی از ترک زمین شامل است، این تعداد زیادتر می‌شوند و احتمالاً در ولسوالی‌های زابل و غزنی مستقر خواهند شد. «
آقای اندیوال هم‌چنان گفت که این افراد مسلح خارجی به کمک طالبان محلی در مناطق ناامن ولسوالی‌های ولایت زابل، مستقر شده اند.
با آنکه وکلای زابل می‌گویندکه تا حالا این افراد مشکل را برای دولت و مردم ایجاد نکرده اند، اما احتمال می‌رودکه درآینده دست به فعالیت‌های تخریبی بزنند.
شماری از مسوولان محلی نیز می‌گویندکه این خانواده‌های مسلح خارجی پس از افزایش عملیات نظامی پاکستان برضد مخالفین مسلح در وزیرستان شمالی، وارد ولایت زابل شده اند.
در این حال، روغ لیونی فرمانده امنیه زابل به رادیو آزادی گفته است، علاوه بر مناطقی در زابل، شماری از افراد مسلح خارجی در ولسوالی ناوه غزنی هم جابجا شده اند.
آقای لیونی اطمینان دادکه به‌زودی عملیات نظامی را به منظورپاک‌سازی برخی از مناطق از وجود افراد مسلح خارجی در ولایت زابل راه‌اندازی خواهند کرد.
او گفت:»عملیات ما در ساحات ناامن جریان دارد، مراکز طالبان خارجی که در مناطق این ولایت جابجا شده اند را می‌دانیم و در هفته آینده عملیات زمینی و هوایی را برضد شان انجام خواهیم داد. «
گزارش‌های هم به نشر رسیده که گویا در میان این افراد مسلح خارجی، طرف‌داران گروه داعش هم شامل می‌باشد، اما فرمانده امنیه زابل این خبر را رد کرده است.

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.