داستان نـقاب پوشـان در هلمند

گزارشگر:دو شنبه 22 جدی 1393 - ۲۱ جدی ۱۳۹۳

گزارش‌ها از ولایت هلمند می‌رسانند که شماری از افراد در این ولایت نقاب پوشیده و در برابر طالبان می‌جنگند. پیش از این نقاب پوشانی در ولایت نورستان و غزنی نیز دیده شده بودند. درولایت نورستان نقاب پوشانی پیدار شده بودند که فرماندهان طالبان را به قتل میرساندند. اما در غزنی نقاب پوشان برضد نیروهای دولتی جنگ می‌کردند. mnandegar-3قصه آن نقاب پوشان یک باره خاموش شد و حالا نقاب پوشان جدیدی وارد عرصه شده اند. این که این نقاب ها چه زمانی از چهره می افتند معلوم نیست. چیزی که برای مردم افغانستان اهمیت دارد این است که این نقاب پوشان تا دندان مسلح و رزمی مردمی اند که در برابر طابان قرار داند و یاهم داستان تازه و حرکت جدیدی در راه است.
محمد جان رسول‌یار، معاون ولایت هلمند می‌گوید که این گروه نقاب‌پوش در ولسوالی کجکی هلمند با طالبان درگیر جنگ اند.
به گفتۀ وی، تا به حال این درگیری‌ها میان هردوطرف ده‌ها کشته و زخمی برجا گذاشته‌است.
اگرچه هویت این نقاب‌پوشان به گونۀ دقیق مشخص نیست اما شماری از مقام‌ها در ولایت هلمند گفته‌اند که آنان خود را به گروه دولت اسلامی(داعش) نسبت می‌دهند.
رییس شورای ولایتی هلمند با گفتن این مطلب می‌افزاید که رهبری این افراد به دوش ملا عبدالرووف خادم، یکی از فرمان‌دهان نظامی زمان طالبان در قندهار است.
از سویی، پرسشی مطرح می‌شود که اگر این افراد با گروه داعش ارتباطی داشته باشند چرا با دولت افغانستان کاری ندارند و با طالبان می‌جنگند؟
اما پیش ازین نیز در بخش‌هایی از افغانستان بگومگوهایی از فعالیت داعش دیده شده و حتا شماری از دانش‌جویان یکی از دانش‌گاه‌ها در پایتخت، پرچم گروه دولت اسلامی یا داعش را برافراشتند.
این در حالی‌ست که چندی‌پیش شماری از نقاب‌پوشان، که گفته می‌شد مربوط به گروه لشکر طیبه در پاکستان می‌باشند، برخی از فرمان‌دهان طالبان را در ولایت نورستان به دار آویخته و به قتل رسانیدند.

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.