کی‌ها ورزش‌کاران افغانستان را مورد حمله قرار می‌دهند؟ این بار سرمربی تیم ملی فوتبال کشور مورد حمله قرار گرفت

گزارشگر:دو شنبه 22 جدی 1393 - ۲۱ جدی ۱۳۹۳

در ادامه حمله های زنجیره‌یی به ورزشکاران کشور، سر مربی فوتبال کشور نیز مورد حمله قرار گرفت و زخم برداشت.
محمدیوسف کارگر سرمربی تیم ملی فوتبال افغانستان حوالی ساعت دۀ شب یک شنبه گذشته از سوی افراد مسلح ناشناس در نزدیکی خانه اش واقع مکروریان سوم مورد حمله قرار گرفت.
در این حمله سرمربی تیم ملی افغانستان از ناحیه سر مورد اصابت چند ضربه چاقو قرار گرفته است mnandegar-3و اکنون در یکی از شفاخانه های خصوصی شهر کابل تحت مداوا قرار دارد. وضعیت صحی آقای کارگر وخیم گفته شده است.
پیش از این در چندین رویداد جداگانه نزدیک به بیست تن از ورزشکاران کشور مورد حمله قرار گرفتند و در چنین رویداد دیگر شماری از مدال آوران افغانستان مورد حمله افراد ناشناس قرار گرفته یکی از آنان کشته چند تن دیگرشان زخم برداشته بودند. حمله به جان سرمربی تیم فوتبال افغانستان، نگرانی هایی را در میان ورزشکاران و جوانان کشوربه وجود آورده است.
نزیک به یک سال قبل از امروز، نیز شماری از ورزش کاران مورد حمله قرار گرفته بودند.
اصابت موشک به یک میدان خاکی فوتبال در ولایت قندهار(روز شنبه ۲۸ جدی سال گذشته) سه کشته و چهار زخمی بر جای گذاشته بود و پنجشنبه همان هفته افراد مسلح ۵ جوان ورزشکار را در ولایت لغمان به رگبار بسته بودند.
در چند ماه پیش نیز چندین ورزشکار کشور در کابل مورد حمله افراد نا شناس قرار گفته و زخم برداشته بودند؛ اما خبر حمله به این ورزشکاران مورد توجه رسانه ها قرار نگرفته است.
افغانستان در سال‌های پیسن موفقیت‌هایی را در زمینۀ ورزش داشته است و هدف قرار گرفتن ورزشکاران کشور هدف قرار دادن موفقیت افغانستان است.
هنوز معلوم نیست که چه کسانی ورزش کاران افغانستان را مورد حمله قرار می‌دهند و تا کنون نهادهای کشفی و استخباراتی کشور در این زمینه چیزی نگفته اند.
این در حالی است که دولت وظیفه تامین امنیت همه شهر وندان به خصوص آنانی را به عهده دارد که برای افغانستان افتخار می‌آفرینند.

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.