«هیچ دانش‌آموز افغان نباید در ایران از تحصیل منع شود»

گزارشگر:یک شنبه 28 جدی 1393 - ۲۷ جدی ۱۳۹۳

علی‌اصغر فانی، وزیر آموزش و پرورش ایران گفته است که سیاست جدید کشورش این است که هیچ دانش‌آموز افغان از تحصیل به دور نماند.
آقای فانی که با خبرگزاری فارس گفت:» تلاش ما این است که دانش‌آموزان افغانستانی بتوانند در مدارس‌ ما آموزش ببینند و با توان‌مندی بیشتری به کشور خودشان برگردند.»mnandegar-3
وزیر آموزش و پرورش ایران گفته است که فعلا بیشتر ار ۳۳۰هزار دانش‌آموز افغان در مدارس (مکاتب) ایران درس می‌خوانند.
نظر به گفته‌های آقای فانی دولت ایران در برابر هر یک دانش‌آموز افغان جدا از تجهیزات و فضا، یک میلیون و ۸۵۰ هزار تومان هزینه می‌کند.
آقای فانی گفته است «بخشی از این دانش‌آموزان در مدارس ایرانی به صورت رایگان ثبت‌نام می‌شوند و تعداد دیگری نیز با ضوابطی، کمک‌هزینه پرداخت می‌کنند؛ کما اینکه از دانش‌آموزان ایرانی نیز کمک‌هزینه دریافت می‌شود.»
وزیر آموزش و پرورش ایران همچنین گفته است که نزدیک به یک/نهم هزینه دانش آموزان افغان را خود دانش آموزان به شکل قسط می‌پردازند.گفته می‌شود حدود ۸۰ درصد دانش‌آموزان خارجی در ایران را افغان‌ها تشکیل می‌دهند.
حدود دو هفته پیش یک تیم رسانه‌یی افغانستان به دعوت وزارت خارجه جمهموری اسلامی ایران، یک سفر مطبوعاتی در تهران داشت و در دیدار بامقام های ایرانی از آنان خواسته بودند که توجه شان را به وضعیت تدریس فرزندان افغان‌های مهاجر در ایران و در کل وضعیت مهاجرین افغان داشته باشند.

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.