دو نامزد وزیر حذف و یکی منصرف شد

گزارشگر:سه شنبه 30 جدی 1393 - ۲۹ جدی ۱۳۹۳

جیلانی پوپل، وزیر پیشنهادی برای وزارت مالیه در دولت وحدت ملی افغانستان از نامزدی برای این وزارت انصراف داده است.
یک منبع کاخ ریاست جمهوری افغانستان که نخواست نامش فاش شود، گفت که آقای پوپل به دلیل «مسایل شخصی» کنار رفته است.
آقای پوپل قبل از این به عنوان معاون وزارت مالیه و رییس ادارۀ ارگان‌های محل کار کرده و به عنوان مشاور آقای کرزی در امور حکومت‌داریmnandegar-3 خوب نیز بوده است.
او فعالیت سیاسی داشته و معاون حزب افغان ملت است.
منابع نزدیک به رییس جمهوری همچنین گفته اند که یعقوب حیدری، وزیر پیشنهادی برای وزارت کشاورزی، نیز انصراف داده است.
پیش از این دفتر ریاست جمهوری افغانستان اعلام کرد بود که تحقیقاتی را دربارۀ وزیر پیشنهادی کشاورزی آغاز کرده است.
پس از آنکه نام آقای حیدری در فهرست وزرای پیشنهادی دولت وحدت ملی دیده شد، پولیس بین الملل (انترپل) اعلام کرد که نام او به دلیل فرار از مالیات و کلاه برداری در فهرست افراد تحت تعقیب آنها است.
آقای حیدری به رسانه ها گفته است که نام او به این دلیل در فهرست افراد تحت تعقیب انترپل است که کسی که شرکت او را خریده است، مالیات مربوط به شرکت را نپرداخته است.
همچنان گزارش ها حاکی است که خاطره افغان که به عنوان نامزد وزیر وزارت تحصیلات عالی از طرف رییس جمهور پیشنهاد شده بود نیز به خاطر مشکلات سنی از لست نامزد وزرا حذف شده است.
اصیلا وردک به جای خاطره افغان معرفی شده است.
منابع نزدیک به ارگ ریاست جمهوری می‌گویند که قرار است به جای آقای پوپل اکلیل حکیمی سفیر افغانستان در واشنگتن برای احراز این پست معرفی شود.
کابینه دولت وحدت ملی افغانستان پس از حدود سه و نیم ماه انتظار، دوشنبه گذشته اعلام شد و محمد اشرف غنی رییس جمهوری افغانستان گفته است که کابینه را فردا سه شنبه برای گرفتن رای اعتماد به مجلس نمایندگان می فرستد.
آقای حکیمی در دوران ماموریتش به عنوان سفیر افغانستان در امریکا روی جزییات موافقتنامه امنیتی میان افغانستان و آمریکا کار کرد.
در کابینه جدید ۱۳ وزیر که آقایان پوپل و حیدری نیز در میان آنها بودند، از سوی رییس جمهوری و ۱۲ وزیر به شمول وزرای داخله و خارجه از سوی عبدالله عبدالله رییس اجرایی معرفی شده اند.
آقای حکیمی در دوران ماموریتش به عنوان سفیر افغانستان درامریکا روی جزییات موافقتنامه امنیتی میان افغانستان و امریکا کار کرد.

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.