گفت‌وگوهای نیروهای سرحدی افغانستان و پاکستان

گزارشگر:سه شنبه 7 دلو 1393 - ۰۶ دلو ۱۳۹۳

وزارت داخله افغانستان سفر مسوولان امنیتی کشور را به پاکستان برای ایجاد هماهنگی میان نظامیان دو کشور و مبارزه با تروریزم در امتداد خط دیورند مهم می‌داند.
به سلسله نشست‎های مقامات امنیتی افغانستان با جانب پاکستان به هدف ایجاد هماهنگی و مبارزه مشترک علیه تروریزم، به تازه‌گی یک هیاتی از مسوولان نیروهای سرحدی وارد پاکستان شده است.mnandegar-3
وزارت داخله افغانستان می‌گوید، در این سفر، مسوولان امنیتی دو کشور روی ایجاد هماهنگی و مبارزه مشترک با تروریزم در امتداد خط دیورند با هم گفت‌وگو می‌کنند.
صدیق صدیقی سخنگوی وزارت در این باره گفت:
«این تلاش‌ها بدون شک می‌تواند بسیار مفید بوده و باعث تقویت هماهنگی و ایجاد روابط خوب میان نظامیان دو کشور گردد. به‌خصوص برای ما بسیار مهم است به‌خاطری‌که ثبات کشورها همواره از آن‌سوی خط دیورند مورد تهدید قرار داشته، امیدوار هستیم بالاخره روزی شود که ثبات ما توسط گروه‌های تروریستی که در آنسوی خط دیورند است، تهدید نشود.»
گزارش‌ها می رسانند که روز گذشته تعدادِ از مسوولان امنیتی به رهبری شفیق فضلی فرمانده عمومی پولیس سرحدی افغانستان در یک سفر پنج روزه به هدف ملاقات با مسوولان نظامی پاکستان وارد آن کشور شده اند.
همچنان گفته می‌شود که هفته گذشته تعدادِ از مسوولان امنیتی پاکستان نیز به افغانستان سفر کرده و در یک جلسه سه جانبه در ولایت ننگرهار با مسوولان قطعات سرحدی و برخی از نماینده‌گان ناتو شرکت کرده اند.
وزارت داخلۀ افغانستان می‌گوید، در این نشست بیشتر روی ایجاد هماهنگی و مبارزه مشترک با تروریستان در سرحد میان دو کشور بحث شده است.
از آغاز ایجاد حکومت وحدت ملی در افغانستان دیده می‌شود که سلسله این گونه مسافرت های مقامات امنیتی دو کشور افزایش یافته است.
برخی کارشناسان با توجه به سفرهای گذشته مسوولان امنیتی پاکستان به افغانستان، نسبت به عدم صداقت این کشور در تعهدات اش ابراز شک و تردید می‌کنند.

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.