نجیب‌آقـا فهیم و باری جـهانی به مجلس معرفی شدند

گزارشگر:چهار شنبه 8 دلو 1393 - ۰۷ دلو ۱۳۹۳

mnandegar-3دولت وحدت ملی پس از رد صلاحیت دو وزیر دوتابعیته، نجیب‌آقا فهیم و عبدالباری جهانی را به عنوان وزیران پیشنهادی وزارت‌های عدلیه و اطلاعات و فرهنگ معرفی کرده است.
هفته گذشته دو وزیر پیشنهادی‌ دولت وحدت ملی از سوی مجلس به دلیل داشتن تابعیت دوگانه، رد صلاحیت شدند.
سرور دانش معاون دوم رییس جمهوری، نجیب‌آقا فهیم را به عنوان وزیر پیشنهادی وزارت عدلیه و عبدالباری جهانی را به عنوان وزیر پیشنهادی اطلاعات و فرهنگ معرفی کرد.
پیش از این در پست‌های وزارت اطلاعات و فرهنگ و عدلیه، آی‌سلطان خیری و احمدسیر مهجور معرفی شده بود که به دلیل داشتن تابعیت دوگانه مجلس از بررسی صلاحیت آنها خودداری کرد.
نجیب‌آقا فهیم متولد ۱۳۴۳ در ولایت شمالی کاپیسا، کارشناس ارشد حقوق روابط بین‌الملل، سالها به عنوان استاد در دانشگاه کابل تدریس کرده و سابقه کار به عنوان مشاور در وزارت داخله و مبارزه با مواد مخدر و همچنین دیپلمات در وزارت خارجه دارد.
غلام‌نبی فراهی وزیر امور پارلمانی، عبدالباری جهانی اهل ولایت قندهار را به عنوان شاعر، نویسنده و تاریخ‌دان معرفی کرد و افزود که او پیشینه کار در رادیو صدای امریکا دارد و از سراینده‌گان سرود ملی افغانستان است.
آقای دانش در سخنرانی خود گفت که رهبری دولت وحدت ملی به آیین‌نامه داخلی لایحه‌های مصوب مجلس احترام می‌گذارد که اشاره او به تصویب لایحه عدم بررسی صلاحیت وزیران دوتابعیته از سوی مجلس است.
مجلس براساس این لایحه و ماده هفتاد و دوم قانون اساسی، صلاحیت هفت وزیر پیشنهادی آقای غنی را رد کرد.
پیشتر رییس جمهوری خود هم بر احترام خود بر این لایحه تاکید کرده و گفته بود که بجای وزیران رد صلاحیت شده، افراد دیگری را معرفی خواهد کرد.

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.